Van hand tot hand

Graag jullie mening over het volgende:
Op verjaardagen gaat mijn dochter nogal van hand tot hand...In anderhalf uur zit ze zo bij 9 a 10 verschillende mensen, ook mensen die ik niet goed ken, maar omdat mijn schoonfamilie dat leuk vindt....
Ik heb hier last van, maar mijn vriend ziet het probleem niet in en mijn dochter lijkt het ook allemaal prima te vinden... Tot de nacht dan. Dan wordt ze ineens 3 x wakker terwijl ze dat anders niet doet.
Hoe kan ik tactisch zeggen of sturen dat dit niet gebeurt? Iemand ervaringen mee?

Gewoon zeggen dat je het liever niet hebt en dat je dochtertje er snachts veel last vqan heeft van al die indrukken verwerken.
ik zeg altijd ook, wij als volwassenen vinden het ook niet prettig om bij iedereen op schoot te zitten en dan lachen ze wel, maar snappen het wel.
Anders gewoon bij je houden en afsrpaken maken met je man erover.

Ik heb het een keer gehad dat mijn schoonmoeder m'n zoontje van toen net 3 maanden aan mijn nichtje van 5 gaf om vast te houden. Daar was ik helemaal niet blij mee en m'n zoontje trouwens ook niet. Ik heb toen meteen gezegt "geef maar weer aan mij" en hem daarna niet meer afgegeven.
Als jij vindt dat het genoeg is, kun je toch gewoon zeggen dat je haar weer terug wil? Ik vind het ook best veel, bij 10 verschillende mensen op schoot. Kan me voorstellen dat zo'n kleintje daarvan overprikkeld raakt. Ik hou meestal zelf mijn zoontje vast als we ergens op visite zijn, vind het niet nodig dat hij steeds bij "vreemden" zit en ik heb er zelf ook nooit behoefte aan om andermans kinderen vast te houden, dat scheelt misschien ook.
Ik denk dat je het verder niet echt kan sturen, behalve haar aan niemand te geven of dus op een gegeven moment als jij het genoeg vindt, weer terug te nemen. Jij bent de moeder, dus jij mag bepalen wat er gebeurd. Eventueel kan je uitleggen dat ze anders overprikkeld raakt.
Succes ermee!

Eigenlijk hoef je niks uit te leggen, het is jouw kind en jij weet wat het beste is. Dus niet uit handen geven en lekker bij je houden. En als ze er naar vragen zeg je dat je het liever niet hebt omdat hij anders 's nachts steeds wakker wordt.
Wij hebben ook zo'n gevoelig kind en daar is gewoon niet altijd begrip voor. Zo sliep Sven toen ie heel klein was maar hazeslaapjes en konden wij daardoor vaak niet samen op de koffie. Vaak lag ie rond half 11 of 11 uur even te slapen en hij sliep slecht in een ander bedje. Mijn man ging dan vaak met onze dochter even, maar sommigen vinden het dan overdreven dat je het niet gewoon ophoudt.... of niet probeert bij een ander in bed te leggen.
Geloof me... als je kindje alleen maar gaat huilen als het ergens anders ligt of 's nachts gaat spoken, dan weet ik wel waar ik voor kies. Liever een goede nacht dan een drukke koffievisite... dan maar onbegrip. Velen snappen niet waar je het over hebt.

ik begrijp dat ook wel. Onze dochter was altijd erg makkelijk, sliep overal even goed. die sjouwden we overal mee naar toe. Nergens last van. Ik zei toen altijd dat dat kwam omdat wij er zo gemakkelijk mee omgingen. maar toen kregen we Sven... totaal anders... we wilden er ook wel makkelijk mee omgaan maar hij was er niet makkelijk mee... dus ja.. dan pas je je als ouders snel aan hoor.

Dus... lekker niks van aantrekken doen wat jij denkt dat goed is.

Liefs

Bedankt voor jullie reacties. Ik begon al aan mezelf te twijfelen omdat mijn vriend, zijn ouders en familie het allemaal maar normaal vinden om haar 'door te geven'. Zaterdag en zondag bomvol met verjaardagen dus ga maar eens afspraken maken!!!!

Ik zou haar ook gewoon lekker bij mezelf houden en als iemand vraagt ook eerlijk zeggen dat je er niet van houd en dat ze anders snachts wakker word.
Snap dat het lastig is. Maar anders zit jij ermee!

succes het weekend met alle verjaardagen!

ik zou zeggen lekker bij je houden. Anderen hebben makkelijk praten maar die hebben haar maar even op schoot en jullie zitten er s'nachts mee en niet de mensen die daar commentaar op hebben die liggen rustig op 1 oor en hebben daar geen last van. Succes van weekend met alle verjaardagen en hopen dat je meisjes 'snachts lekker slaapt

En hoe ging het vandaag?
Hopelijk heeft ze geen rondje familie gedaan en kun je nu lekker genieten van de avond samen. niks minder dan dat de kleine meid er `s nachts door wakker word.

Zelf heb ik er niet heel veel moeite mee (vreemde en kinderen sta ik ook niet toe) aangezien ze bij ons er minder eenkenig door waren.
Maar Lieke vind het zelf helemaal niet leuk en geeft het dan ook aan door flink haar keeltje open te zetten.
Zit ze weer op je schoot dan lacht mevrouw breed uit.

Terug
Bovenaan