van inbakeren af ?

Hallo, hier ben ik weer met een ander dingetje.

Onze dochter Lara wordt al vanaf haar tweede maand ingebakerd. Het was toen echt een super uitkomst en ze sliep altijd heel goed. Nu kan ze zitten en staan, ze is negen maanden, en gaat dus ook steeds,ingebakerd, op haar buik liggen. Ik weet niet of ze zo ook slaapt maar zo vind ik haar wel vaak terug. Ze vindt het volgens mij niet echt fijn want ze maakt zich zo druk op d'r buik dat ze er van gaat spugen.

Ik weet dat je kindje niet ingebakerd op d'r buik mag liggen dus dat wil ik voorkomen door d'r niet intebakeren, maar dan gaat ze dus niet slapen, of maar voor een uurtje. Op dit moment slaapt ze, hoop ik, met een slaapzak die vast om d'r matras ligt. Ze kan dus niet gaan zitten of omrollen.

Ik kan haar ook niet lang laten huilen want de laatste tijd maakt ze zich zo overstuur dat ze helemaal niet meer slaapt en zich nog lang door haar eigen gesnik daarna, wakker houdt.

Ik vind het zo moeilijk om te beslissen wat ik moet doen. Wie heeft hier ervaring mee.
Er komt nog bij dat we wel moeten gaan stoppen omdat we nu in een heel warm gebied in Amerika wonen en dan is inbakeren gewoon te warm.

Ik hoop dat ik wat tips krijg. Alvast bedankt en tot schrijfs. Doei.

Groetjes Fenna.
 
Hoi Fenna,

Wauw, in amerika woon je. Wat een end van ons kikkerlandje met vandaag ook weer regen natuurlijk.
Maar goed, je probleempje.
Ik heb me erg verdiept in het inbakeren, omdat mijn eigen spruit het ook erg nodig had.
Het beste werkt als je niet in een keer stopt. Maar elke keer schaf je een stukje af. Bv eerst het middagslaapje eraf, en dan in een slaapzak met een armsgat dicht. De slaapzak mag niet te groot zijn, anders zakt ze erin. Gaat het goed, andere arm ook los, gaat dat goed, het extra slaapje ( als ze dat nog doet) hetzelfde. En daarna de grootste hindernis, de nacht.
Als ze deze leeftijd hebben, duurt in slaap vallen vaak langer, en huilen ze vaak als ze niet willen slapen. Doet die van mij ook vaak. Ik ga dan even naar hem toe en ga zingen of een verhaaltje vertellen. Vaak hult hij nog als ik dan weer weg ga, maar wel minder en valt dan vaak in slaap. En als het echt niet wil mag hij wat drinken ( water ). Wat ook vaak belangrijk is, is een vast ritueel voor het slapen gaan. Even spelen, pyjama aan, liedje zingen, knuffel en naar bed.
Maar als het echt niet wil, baker haar dan gewoon in, in haar luier en verder alleen dan de doeken, en zet haar op een koele plek. Als ze zich om wil draaien, leg dan bv een opgerolde handdoek aan haar zij vast met een veiligheidsspeld, zodat ze niet die kant op kan rollen. Verder wens ik je veel succes.
Je mag me altijd mailen.
Marijke
 
Terug
Bovenaan