van kinderwagen naar wandelwagen.

Hoi,
Mijn dochter is 6 maanden oud en ze kan zitten. (niet los)  Wanneer kan ik haar in een wandelwagen meenemen?  Nu ligt ze nog in de kinderwagen. Ze is veel te nieuwsgierig om in de kinderwagen te liggen, en begint dan te huilen. Ik denk dat ze minder huilt als ze om haar heen kan kijken.
Groetjes laura

Hoi,

Heb deze vraag vorige week op het consultatiebureau gesteld. Als ze zelfstandig kunnen zitten, mogen ze rechtop zitten in de wandelwagen.  Zo staat het  ook beschreven in de handleiding van mijn Quinny wagen. Kunnen ze nog niet zelfstandig zitten, dan mogen ze alleen 'hangend' zitten (zoals in de maxi cosi). Mijn dochtertje is 4 maanden, dus ik wacht nog even. Maar volgens mij kan jij je dochtertje zonder problemen in de wandelwagen zetten!
Lijkt me ook leuk voor haar, lekker alles bekijken!

Succes,

groetjes Ger.

Hoi Laura,

Ik heb mijn dochter met drie maanden uit de bak gehaald. Mijn wagen kon in lig stand en dat heb ik dus gebruikt. Mede doordat mijn dochter een spreidbroek kreeg kon ze niet meer in de wagenbak en ze vond de het niet leuk meer. Ze wilden al heel snel de wereld om zich heen bekijken.

Groetjes Astrid
mv Anouk

Hoi hoi

Mijn zoon is bijna 5 maanden en zit ook al in de wandelwagen. Die van mij kan je ook in verschillende standen zetten. Van liggen tot zitten en nog een paar er tussen in.
Hij zit nog niet rechtop, maar ligt half. Dit vindt hij geweldig.
Hij paste ook bijna niet meer in de wagenbak.

Groetjes Ria

Wij hebben onze dochter tot (volgens mij) 8-9 maanden in de bak van de kinderwagen gehad. Op een gegeven moment trok ze zich steeds op aan het dekje. Toen hebben we haar maar in de wandelwagen gedaan. Ze past nu (13 maanden!!) nog steeds in de bak!!! Heel af en toe gebruik ik hem nog, als ik haar 's morgens om 05.45 uur (jemig wát een tijd!!) naar opa en oma moet brengen. Dan kan ze zo vanuit haar bedje in de bak en dan bij opa en oma weer in bedje. Gelukkig begin in bijna met een andere baan en is het hele vroege opstaan verleden tijd!!

goeie vraag!
mijn dochtertje is nu ook 6 maanden en ze vindt het ook idd leuker om om zich heen te kijken denk ik. ik moet nu ook erg oppassen dat ze zich niet draait, want dat heeft ze net uitgevonden en ze vindt het helemaal geweldig haha!

Groetjes Bren.

hoi,

mijn oudste zoon (nu 26 maanden) klom !! met 4 maanden uit de kinderwagenbak. hij slingerde zijn beentje erover en liet dan zijn gewicht het werk doen, beetje afzetten met zijn handjes en meneer hing buiten de bak.
dus je raad het al, hij ging de wandelwagen/ buggy  in. bij ons kan die ook in een aantal standen van zit tot plat liggen. en hij ging dus in de middelste ligstand. zo kon hij kijken en bleef hij liggen.

ik denk dat als je je kind in de buggy gaat vervoeren dat je er goed op moet letten dat de gordels goed zitten. niet te los (ook niet te strak natuurlijk).

nu moet ik ook wel zeggen dat mijn zoon erg vlot is, want voor de 5 maanden zat hij al stevig zelf. en met 8 maanden liep hij vlot rond tafel.

ik ben ook erg benieuwd wat mijn tweede zoon gaat doen. hij is nu net 2 maanden en heeft nog maar zo'n 10cm over om languit te liggen in de bak. een erg lange kerel.

doe lekker wat jij wilt en denkt dat het beste voor jou kind is. dat is eigenlijk mijn belangrijkste advies. je kind geeft zelf vast wel aan als de buggy niet bevalt. en dan is de bak ook zo weer gepakt.

groetjes monique.

Terug
Bovenaan