van ledikant naar 1 persoonsbed

Hallo,

Sinds 2 dagen  slaapt onze dochter van 2 niet meer in haar ledikant maar in een 1 persoonsbed. Op zich van ze het bed hardstikke interessant maar gaan slapen, ho maar.
Zodra ik wegloop, begint ze te huilen en komt achter me aan. De enige mogelijkheid is om bij haar te gaan liggen en wachten tot dat ze slaapt. Ook ligt ze nu onder een dekbed ipv een slaapzak. Vannacht lag ze helemaal opgerolt boven de dekens en voelde erg koud aan. Nu gaan we haar maar in de slaapzak op bed leggen zodat ze wel warm blijft. Ze trekt zich namelijk graag op waarbij ze haar beentjes onder de buikje legt.
Maar iemand ervaring ermee dat ze nu ineens niet meer alleen in slaap wil vallen. Voorheen was dit echt nooit een probleem, ze was een perfecte slaapster.

Groet
 
Goed uitleggen dat het bedtijd is en dat ze moet slapen en een vast ritueel aanhouden.
Ze is er nu natuurlijk aan gewend dat je bij haar bent, dus daar zal ze vanaf moeten.
Bij ons zoontje hebben we een muziekbeertje (dat oplicht in het donker) in zijn bedje gelegd met de mededeling: "Als je nog niet moe bent, ga je nog maar met je beertje spelen en daarna lekker gaan slapen." Hij is nooit zijn bed uitgekomen.

Anders zou ik zeker de Nanny methode proberen. Dus welterusten zeggen en weggaan. Komt ze uit bed, het nogmaals herhalen. Komt ze er weer uit, kort zeggen ´bedtijd ´. En daarna niets meer zeggen en haar er consequent weer inleggen.

Succes!
 
hai,
Ik ben er zo nieuwschierig naar waarom jullie hebben besloten haar in een junior bed te gaan leggen. Regelmatig lees ik op dit forum verhalen over kleintjes waarbij de overstap zoveel problemen oplevert. Zou ze er dan wel aan toe zijn? Ik kan me voorstellen dat je die keus maakt als ze eruit gaan klimmen, maar anders? Is er iets op tegen om haar gewoon weer in haar ledikantje te leggen, toegedekt met haar deken ipv haar dekbed?
Dan kun je het over een half jaar weer eens proberen, wie weet gaat het dan veel gemakkelijker. Als daarmee de rust voor jullie terugkeert, zou ik dat doen.
Ons zoontje is al bijna drie, maar ligt nog prinsheerlijk in zijn ledikant, pas sinds kort onder een dekbed en zonder slaapzak. Wat ons betreft ligt hij daar nog prima, de begrenzing geeft hem zoveel rust en behoedt hem voor zoveel verleidingen. wie weet heeft jullie kindje dat ook nog even nodig,
Succes ermee, groetjes Soela
 
hoihoi, mijn zoon wordt eind van de week 3, en heeft al die tijd gewoon in zijn ledikant geslapen! het is dat er nu een 2e aan zit te komen dat hij nu is verhuist sinds een kleine week,(willen hem de tijd geven om te wennen)    anders had hij waarschijnlijk nog steeds in zijn ledikant gelegen! hij vond het prima. (maar ook een klein beetje eraan toe om te wisselen, stootte regelmatig zijn hoofd)
gelukkig geen problemen met wennen, gelijk erbij betrokken tijdens het verven en het in mekaar zetten van de meubels, het uitzoeken van de meubels en vanaf dat zijn nieuwe bed er stond heeft hij erin geslapen, geen enkel probleem hij was er duidelijk ook aan toe. moet Soela gelijk geven waarom zo vroeg van bed wisselen??? klom ze er inderdaad uit????

misschien is het inderdaad een idee om haar nog ff terug te leggen in haar ledikant, en het later nog eens proberen.

liefs linda
 
onze zoon van twee heeft ook sinds kort een groot blauw peuterbed. ( Omdat hij in maart een broertje of zusje krijgt, die dan in het ledikantje moet slapen) En ook hij vind het blauwe bed geweldig, maar hij klimt er wel erg vaak uit. UIteindelijk hebben hij ook de methode van resoluut terug gaan uitgeprobeerd, maar naar ons idee was dat niet genoeg, dus als hij niet meer in zijn bed wilde ( ik ben wakker) ging de slaapzak aan en moest hij in zijn ledikantje slapen, hij heeft hier ook een paar nachtejs weer in geslapen, met een hoop drama. Nu heeft hij de truc redelijk door, en kiest hij eieren voor zijn geld en gaat lekker in zijn nieuwe bed liggen en slapen. Meestal gaat het de helenacht geod.
Dus elke avond ( en middag) beginnen we met het blauwe bed en als het niets wordt, ook goed, dan slaapt hij in zijn ledikantje.
Wellicht hebben jullie hier ook iets aan?
 
Hallo,

Wij hebben ons zoontje met 2 jaar en 2 maanden in een groot bed gedaan omdat hij uit zijn ledikant kwam op de meest enge manieren, hij liet zich gewoon vallen.....
Hij was een goede slaper maar dat was toen ook over, huilen inderdaad en uit bed komen. Steeds terugleggen en zelf weer weggaan uiteindelijk lukte het.
Hij slaapt wel veel minder smorgens is hij er gelijk uit als hij ons hoort. In het weekend moet hij blijven liggen tot het lampje gaat branden (tijdschakelaar) maar dit werkt niet altijd. We blijven hem dan wel terugleggen.
Ook het principe van een deken snapte hij niet en ging er vooral bovenop liggen, we hebben hem weer even een slaapzak aangedaan maar dat gaat nu ook goed.

Het is even wennen allemaal maar uiteindelijk lukt het wel, consequent blijven en niet er zelf bij gaan liggen, eer je daar weer af bent....

Succes!
 
Hoi,

dank voor jullie reacties.

De reden waarom we haar een 1 persoonsbed hebben gegeven is dat in januari ons tweede kindje op komst is en deze in het ledikant moet.
We wilden het ook niet op het laatste moment doen en haar er tijdig aan laten wennen.
We hebben haar nu weer in de slaapzak gedaan en nu gaat het goed. Hopen dat het zo blijft. Ze komt er nog niet uit en slaapt goed door. IK denk dat die slaapzak haar weer veiligheid heeft gegeven en dat ze nog niet klaar is voor een dekbed. Dat komt wel een keer.

Groet.
 
Hoi hoi

Wij zaen met hetzelfde geval er was een tweede op komst en onze oudste slipe nog steeds in haar ledikantje....
Wij hebben daarniet moeilijk over gedaan en gewon via marktplaats een ledikantje erbij gekocht en onze oudste slaapt nu nog steeds heerlijk in haar  ledikantje... Ik kan natuurlijk niet bij iedereen in z'n portemonnee kijken maar waarom zou je zo'n kleintje de vertrouwde bedje afpakken als er straks toch al zo'n grote veandering in het gezin op stapel staat?!

Groetjes
Esther
 
Terug
Bovenaan