Van ledikant naar groot bed......

Hallo meiden,

Binnenkort gaat ons dochtertje in een groot bed slapen.
Ze ligt nu nog in haar ledikantje, maar aangezien ze behoorlijk lang is word het wel tijd ivm ruimte gebrek......
Ze is 18 maanden   en ligt ook graag bij ons in bed, wij denken dat het wel gaat lukken.
Maar wil eigenlijk heel graag tips hoe jullie het hebben aangepakt.
Natuurlijk komt er een veiligheidsrand aan de zijkant en we hebben traphekjes op de overloop dus ze kan niet naar beneden vallen als ze naar ons toe komt.
Hebben jullie je kleintje vast gelegd? Ik ben er geen voorstander van moet ik zeggen.
Ik ben benieuwd naar jullie aanpak en tips.

Groetjes Louise mama van Floortje
 
Vast leggen? Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zijn kindje vast legde in bed. Ik zou het in ieder geval nooit doen. Je kindje is nog best jong, maar als jullie denken dat het er tijd voor is dan moet je het gewoon doen.
Onze dochter heeft het bed mee uitgezocht en gekocht. En daarna "geholpen" in elkaar zetten. Ze vond het wel even moeilijk toen haar ledikantje uitelkaar gehaald werd. Maar de 1e avond is ze er gewoon in gaan liggen en slapen. Geen probleem.
Een tijdje later had ze ineens door dat ze er zelf uit kon en heeft ze dat een paar keer gedaan. Ik pakte haar dan gewoon op en legde haar terug in bed. Daarna was het over.
Het was hier dus helemaal geen probleem.
 
Vastleggen vind ik ook een griezelige optie!!
Heb alleen ervaringen van vriendinnen dus geen eigen maar 2 vriendinnen hebben ook gewoon het oude bedje nog een tijdje laten staan. De een moest na een tijdje haar kamertje afstaan aan de nieuwe baby, dus zij kon de eerste tijd nog kiezen welk kamertje ze wilde slapen. Die met het grote bed of de babykamer. Toen op een gegeven moment de tijd rijp was heeft mijn vriendin het ledikantje afgehaald en het matrasje rechtop gezet...ai bed was "kapot" dus daar kon je niet meer   in slapen was de logica van de kleine meid!
Bij de andere stond het grote bed bij op de kamer en zij kon elke avond kiezen welk bed ze wilde slapen, ook na verloop van tijd het ledikantje afgehaald en weggezet.
Als je bang bent dat ze eruit valt kun je ook nog een 1 persoons matras voor het bed leggen, valt ze iig zacht!
Ach en als je een paar keer de Nanny hebt gezien moet je ze consequent in bed blijven leggen zonder uitdrukking of aanspreken.. De eerste 2 keer wel zeggen dat het bedtijd is maar zodra ze er een spelletje van maken, dus zonder wat te zeggen. Bij haar lukt het altijd wel na verloop van tijd dus....er is altijd hoop zullen we maar zeggen!

Succes groetjes Saskia
 
Hoi
Jeetje, 18 maanden en dan al zo lang dat je niet meer een ledikantje past? Hoe lang is je kind dan wel niet?
Normaal gesproken kunnen kinderen er tot 3 jaar in!
Zelf vind ik 18 maanden wel heel jong. Ons zoontje ging met ongeveer 2,5 jaar in een groot bed, maar dat was omdat hij er met slaapzak en al uitklom en zijn zusje was ook op komst een paar maanden later. Dus dat waren wel redenen om hem in een kleuterbed te leggen, daar kunnen ze in tot en met een jaar of 6 a 7.
Ging hier meteen goed gelukkig, helemaal niet problemen gehad.
Als ze er wel uitkomen gewoon steeds terugleggen, dat is het beste.
 
mijn dochter ging toen ze 2 jaar werd over naar een groot bed, en dat is perfect gegaan. We hebben geen veiligheidsrekje of opstaand randje. De eerste nacht is ze er 2 keer uitgevallen op het matras dat we hadden klaargelegd, daarna had ze het door en is ze er nooit meer uitgevallen.
Ze komt er nooit zelf uit, we hebben haar geleerd dat ze moet wachten tot ze onze wekker hoort of tot wij haar komen halen/roepen dat ze mag komen. In het begin is ze er 2 of 3 keer veel te vroeg uitgekomen, gewoon aan de hand gepakt, weer in bed gelegd en verteld dat dat niet mocht. Een kwartier krijsen, toen weer stil en daarna was het goed.
Behoorlijk probleemloos dus allemaal!
 
Terug
Bovenaan