van ledikant naar juniorbed met de komst van de tweede. Hoe doen jullie dit!

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ja ook hier is er een tweede op komst! Ik ben 22/1/9 uitgerekend. De oudste is dan precies 1.5 jaar.
Nu weet ik niet hoe ik het moet doen met het bed. Ik vind het eigenlijk  jammer om voor even nog een ledikantje bij te kopen. Het liefst koop ik voor de oudste een juniorbed en schuif ik het ledikantje door naar nummer twee. Ik vraag me alleen af of dit niet te vroeg is en dus gevaarlijk.
Ik ben wel heel blij dat ze zo kort op elkaar zitten, en de tweede wordt ook een meisje! Helemaal goed!
Zal wel lekker druk worden maar dat lossen we wel weer op.
Ik hoop dat jullie nog tips voor me hebben voor het bedje en eventueel andere dingen zoals een wandelwagen enz..

Alvast bedankt!
Sam

Hallo,

Mijn zoontje slaapt al vanaf 10 mnd in een juniorbedje. Ik weet dat het vroeg is......maar hij wou echt niet meer in zijn ledikant slapen. Daan is ruim 13 maand en slaapt er super in! Hij is er nog maar 1x uitgevallen, als hij uit bed wil laat hij zich voorzichtig uit zijn bedje glijden.
ik ben er zelf ook erg blij mee, 7 november verwachten we nr 2. Ook wij vonden het zonde om voor een korte tijd er nog een ledikantje bij te kopen.
Als je het nodig vind zijn er rekjes die je aan de zijkant van het bedje kan bevestigen om het uit bed vallen te voorkomen.

En mijn zusje had bij de ikea een bed gekocht van metaal die is aan 3 kanten hoog is  en heeft die toen omgekeerd tegen de muur gezet, als een soort eenpersoons ledikant dus.

Heel veel succes!

groetjes sylvia
Mama van Daan 29-07-2007 31w2d zwanger van nr 2

hoi hoi

onze 2de kan elk moment komen.. mijn dochter is nu 15 maandjes. maar ik heb er een bedje bijgekocht, ik durfde een juniorbed nog niet aan (ken me dochter die klimt er  tig x uit)

verder heb ik een blauwe quinny buzz gekocht (word een jongetje) maar ja achteraf niet goed over nagedacht want daar past bijna geen meerijplankje op  maar djesslyn loopt al goed dus naar de supermarkt moet wel lukken en als het niet werkt doe ik hem wel weg en schaf ik een dubbelwagen aan.

suc6 met je zwangerschap groetjes jessica

Waarom niet zolang een 2e bedje kopen bij een tweedehandszaak of een campingbed gebruiken totdat je oudste zover is om in een juniorbed te slapen.

gr Saskia

Mijn dochter is 16 maanden en ik zou er niet aan moeten denken dat ze al in een juniorbed zou slapen. Ze kan dan zo uit bed vallen. Ze heeft echt nog een ledikant nodig.
Als onze tweede komt is ons kindje precies 2 jaar. We gaan dan een tweede ledikantje erbij zetten. We hebben er nog 1 bij mijn ouders staan.

Hai,

Onze dochter is 1,5 als nr. 2 komt en wij hebben een 2e kamertje gekocht. Ze is nog niet toe aan een groot bed voorlopig zoals het er nu uitziet en aangezien er al zoveel veranderd voor het kleine wijffie met de komst van een 2e wilden we niet ook nog eens haar werelde op zijn kop zetten door haar in een groot bed te leggen. Ze heeft een vrij neutrale kamer dus tegen de tijd dat ze uit haar ledikantje is gegroeid vervangen we alleen haar ledikantje voor een groot bed.

gr.Ing

quote: muis28 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-09-2008 20:43:58'));

Waarom niet zolang een 2e bedje kopen bij een tweedehandszaak of een campingbed gebruiken totdat je oudste zover is om in een juniorbed te slapen.

gr Saskia

Een tweedehandsbedje kan prima maar een campingbedje zou ik niet doen. Dat is niet gemaakt om langere tijd in te slapen en niet goed voor de rug van je kleine. Kijk eens op mp oid!!!

Groetjes van Marloes

quote: mamatorist reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-09-2008 17:06:51'));

quote: muis28 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-09-2008 20:43:58'));

gr Saskia

Een tweedehandsbedje kan prima maar een campingbedje zou ik niet doen. Dat is niet gemaakt om langere tijd in te slapen en niet goed voor de rug van je kleine. Kijk eens op mp oid!!!

Groetjes van Marloes

Een campingbedje kan wel, maar dan moet je er een gewoon matras inleggen. Dit heeft mijn moeder ook en werkt prima, je hebt dan in principe hetzelfde als een ledikant.

gr Saskia

Terug
Bovenaan