Van ledikant naar Peuterbed, hoe?? Tips??

Hoi hoi,

ik ben benieuwd of hier ouders zijn met tips hoe jullie het aanpakken of zouden pakken om je peuter te laten slapen in Peuterbed.

ik ben momenteel 28 weken zwanger van de tweede. Gisteren hebben we het peuterbedje samen met mijn zoontje in elkaar gezet, vandaag het bedje opgemaakt. Hij vindt het al bere interessant en leuk om er in te liggen, ook onder de dekens. Nu heeft het geen haast dat hij hierin moet slapen en wil het liefst ook dat hij zich fijn voelt in zijn nieuwe grotere bedje.

 
Hoi

Ik zou het gewoon proberen.

Onze zoon was 2 en ik vond dathij eraan toe was. Mijn man vond het heel spannend en nog niet echt nodig.

Ons zoontje wilde het wel heel graag en we hebben afgesproken dat hij gewoon moet roepen als hij wakker is.



Hij is er nooit 1 keer zelf uitgegaan, riep ons altijd eerst. Wel sleurde hij somsspeelgoed zijnbed in :)

Nu is hij 3.5 en heeft hij een halfhoogslaper :)



Gewoon je eigen gevoel vertrouwen

Succes!
 
<p class="MsoNormal">Wat leuk voor je zoontje om nu in een groot bed te mogen slapen. Dat hij hierover enthousiast is, is al een hele stap. Mijn dochter was apetrots dat zij een groot bed had. Jammer genoeg hebben we wel wat problemen gehad. Telkens kwam ze uit het bed om nog iets te ‘vertellen’ of te ‘vragen’ en ook nu nog wil ze vaak niet slapen ‘s avonds. Hopelijk doet je zoontje het wat beter!</p>
 
Hoi Karolien
<p style="text-align: left;">Wel onder een dekbed niet op een kussen inderdaad</p>
 
Mijn zoontje had het bed lange tijd op zijn kamer leuk om boekje in te lezen maar slapen moest echt in het ledikantje hij klom er gewoon zelf in. Op een gegeven moment ben ik hem snachts gaan verleggen en na een week was hij om en ging zelf inher peuter bed. Toen heb ik gelijk het ledikant weggehaald en sindsdien geen probleem. Hij was 2,5 toen wel een kussen heeft hij want hij wil absoluut niet zonder kussen slapen. Hij is nu 3,5 jaar.

eerste half jaar had ik altijd de camera aanstaan zodat ik altijd kon zien hoe hij met zijn kussen lag. Nu vertrouw ik dat het goed gaat hij gebruikt het meer als bescherming tegen de hoofdrand
 
Hoi hoi,

het slapen in zijn Peuterbed gaat goed. S middags moet ik soms even wat vaker naar boven om hem even toe te spreken want spelen in het bed blijft erg leuk.

ik heb dekbed en kinderkussen. Het kussen is heel dun. Ik ben momenteel bijna 30 weken zwanger en moet er geregeld s nachts even uit en stop dan mijn zoon nog even toe, vooral bij draaien gaat het dekbed vaak af. De slaapzakken passen eigenlijk bijna niet meer dus nu ook gelijk maar de keuze gemaakt om dat niet meer aan te trekken.



Bedankt voor de reacties
 
Terug
Bovenaan