Van maxi cosi naar de autostoel

Hallo meiden!

Vanaf welke leeftijd kan je gebruik gaan maken van de autostoel?
Ons dochtertje is nu 6,5 maand en ik heb de indruk dat we we de autostoel al kunnen gaan gebruiken. Ze kan nog wel in de maxi cosi hoor, maar de autostoel lijkt me toch wat comfortabeler worden voor haar.
Wat vinden jullie?

Groetjes van Elly

Hallo Elly,

Als ik jou was zou ik je dochtertje proberen tot 9 maanden (of totdat ze er te groot voor is) in de maxi-cosi laten zitten. Mijn zoontje moest met 6 maanden over naar de groep 1 stoel (omdat zijn hoofd boven de bovenkant van de maxi-cosi kwam) en toen is mij aangeraden om hem in de ligstand in de stoel te doen, totdat hij ook zelfstandig op grond kan zitten. Het  nekje van je kindje is nog niet sterk genoeg om de klap van een botsing in de voorwaartse positie op te vangen  terwijl dit  bij een maxi-cosi wel is omdat deze tegen de rijrichting in staat. Als de benen van je dochtertje buiten de maxi-cosi komen is niet erg.

Veel succes

Babette

Hoi Elly, zover ik het begrepen heb mogen kinderen pas in een autostoel als ze zelf goed en stevig kunnen zitten, dat is meestal vanaf ongeveer 9 maanden.
Ik zou zeker nu, met 6,5 maand, geen autostoel gaan gebruiken.
Mijn dochter is nu 11 maanden en zit sinds 1 maand in de autostoel. De verkoopster van de babywinkel had zelfs zoiets van, ze past nog in de maxicosi, laat haar daar nog gerust inzitten, dat is echt nog het veiligste...
Ga anders eens naar een goede babyzaak zoals Prenatal, die kunnen je dat ongetwijfeld heel goed uitleggen!
Ik zou niet zomaar iets doen...
Groetjes, succes, Claudia.

Dat zou ik echt nog niet doen. Als je botst en je kindje zit in de maxi-cosi, dan wordt de klap door het hele lichaampje opgevangen en wordt de kracht dus verdeeld. Als je kindje in de kinderstoel zit, 'hangt' het in de gordels als je botst en komt er op een klein deel van het lichaampje een grote kracht. Bovendien klapt het hoofd dan naar voren.

Advies is altijd om je kindje zo lang mogelijk in de maxi-cosi te laten zitten. Het enige waar je op moet letten is dat het hoofdje niet boven de bovenkant komt. Mijn zoontje is 17 maanden en zit nog steeds af en toe in de maxi-cosi...

Hoi,

Laat je kind zolang mogelijk in de maxicosi zitten minimaal tot het gewicht dat het houden mag en anders tot het hoofdje (tot de oren) er overheen steekt en ze kunnen zitten zelfstandig. De benen maakt niet uit.

De maxicosi is de meest veilige manier van vervoeren in de auto. Als je nu een aanrijding krijgt word je kind in de stoel gedrukt.
Zit je kind in een gewoon stoeltje dan word het naar voren gedrukt en klapt het nekje om omdat de spieren in rug en nek nog verrre van stevig genoeg zijn. Met alle gevolgen van dien.

Mara heeft tot 1 jaar in haar maxicosi gezeten.

Groetjes

Hoi!

Onze dochter is bijna 9 maanden en we gaan binnenkort over van de maxicosi naar een gewoon autostoeltje. Eerder wordt echt afgeraden, tenzij het kindje te groot voor de maxicosi wordt (als het hoofdje boven de rand uitkomt), ander kun je  echt beter wachten tot 9 mnd.

groetjes,
Simone  

quote: purple schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-07-2006 23:58:12'));

Hallo meiden!

Vanaf welke leeftijd kan je gebruik gaan maken van de autostoel?
Ons dochtertje is nu 6,5 maand en ik heb de indruk dat we we de autostoel al kunnen gaan gebruiken. Ze kan nog wel in de maxi cosi hoor, maar de autostoel lijkt me toch wat comfortabeler worden voor haar.
Wat vinden jullie?

Groetjes van Elly

Hoi,

Mijn dochtertje zit vanaf  7 mnd niet meer in de maxi-cosi. Mij is het namelijk afgeraden om haar langer te vervoeren in een stoeltje waar ze niet goed in past.
Ik zou je adviseren om naar een goede babyzaak te gaan met je kindje in de maxi-cosi.
Ze kunnen je zo beter advies geven.

Terug
Bovenaan