Van mijn fijne kraambed naar een ziekenhuisbed

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,

Zoals jullie weten ben ik 1 november bevallen van een dochter. Echt een makkelijke bevalling.
Helaas na 5 dagen kraamtijd, zijn we opgenomen in het ziekenhuis.
Ik had donderdagochtend (inmiddels week geleden) al ruim 39 graden koorts.
De kraamhulp en verloskundigen dachten door de stuwing.
In de middag werd ik gebeld door de verloskundigen dat  de gynocoloog me wilde zien. En dat ik ons kleintje mee moest nemen want waarschijnlijk moest ik een nacht in het ziekenhuis blijven. Ik geef borstvoeding.
Niet wetende dat dat ene nachtje uiteindelijk een week  zou geworden. Ik ben gisteren ontslagen.
Vrijdagavond werd het behoorlijk kritiek toen bleek dat ik 42 graden koorts had.
Maar de artsen konden maar niet vinden wat het nou was. Ik had zo ie zo een blaasontsteking. (had al aangegeven op het kraambed dat plassen moeilijk ging).
Maar van blaasontsteking krijg je niet zo'n hoge koorts. Ik ben aan het infuus gelegd, met een antibioticakuur die gebruikt mag worden bij borstvoeding. Ze hoopte hiermee ook het andere probleem wat ze niet konden vinden aan te pakken.
Dit is gelukt want ben al 3 dagen koortsvrij.
Heb nog 6 uur kraamhulp gehad. En dat was het.
Dit alles was best een domper, na zo'n fantastische zwangerschap en bevalling.
We hebben er met z'n drieen toch het beste van gemaakt. 's avonds tv gekeken en spelletjes gedaan. samen onze dochter in badje. en ik had van de 6 nachten, 4 nachten niemand naast me liggen, dus veel privacy.

Dus meiden bij deze: geniet van de kraamtijd en twijfel je over iets, meteen bellen naar de verloskundige, ben blij dat ze bij mij zo snel hebben gehandeld.

Het gaat nu aardig goed, ben nog wel zwak. Eerst moest ik herstellen van een bevalling en nu van een ziekenhuisopname. Maar als ik naar onze dochter kijk, is dit het allemaal waard.

Liefs, conny mv Délissa

Wat een domper inderdaad, dat je kraamweek zo moet verlopen. De koorts en AB hakken behoorlijk in op je conditie en het "knusse" van de kraamweek thuis ben je grotendeels misgelopen.
Wel heel fijn dat koorts onder controle is en je nu aan je herstel kan gaan werken. Duim voor je dat het vanaf nu alleen maar vooruit gaat!
Vlot herstel en veel geluk met z'n 3-tjes gewenst
Mira

Jee wat een verhaal. Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie dochter! En ook met het feit dat je weer thuis kan zijn. Hoop dat je je spoedig goed gaat voelen en vol kan genieten van jullie kindje!
liefs
D

Terug
Bovenaan