Van niks naar overproductie?

<p>Hallo, </p><p> </p><p>een tijdje geleden heb ik hier een topic geplaatst over dat mijn borstvoeding niet zo lekker liep.</p><p> </p><p>we zijn nu een aantal weken verder en ik denk dat ik nu overproductie heb. Onze dochter komt vanaf haar geboorte al om de 3 uur, en soms zelfs langer.</p><p> </p><p>nu heb ik sinds een paar dagen dat ik binnen 2/3 uur al onwijs volle borsten heb. Ze staan helemaal strak, mn tepels zijn dan vervormd en het doet ontzettend veel pijn. Onze dochter verslikt zich heel erg vaak, laat vaak los, is soms heel erg onrusig en soms mept ze mij zelfs. ( dit is niet elke voeding )</p><p>ze krijgt mijn borsten niet leeg gedronken, nu zit ik vaak met half volle borsten en binnen mum van tijd zijn ze weer heel erg vol. </p><p> </p><p>Als ik kolf komt er echter niet schrikbarend veel uit, 120 cc met 2 borsten.. ook dan zijn ze niet helemaal leeg omdat ik bang ben dat ik het alleen maar erger maak..  kortom HELUP..</p><p>herkennen jullie dit, en wat kan ik het beste doen? </p><p> </p><p>Liefs</p>

Nee dat niet, ik kolf wanneer zij hoort te drinken. Dit doe ik dan bijvoorbeeld als we weg gaan, of als ik bezoek krijg waarbij ik me niet comfortabel bij voel om de borst te geven. Ze komt altijd netjes om de 3 uur, soms 4. In de nacht slaat ze een voeding over. Alleen zijn die tijden niet zo praktisch.
haar laaste avond voeding is soms vrij vroeg, 20:00/21:00 en dan komt ze wek is tegen 2,3,4 uur.. dat verschilt. 

Vervelend he? Ken je gevoel van overproductie want dat had ik ook..
Ja 500cc kolven na voeding.
Wat had ik een pijn door die stuwing..
Het advies was toch echt om niet te kolven, zodat je borsten niet nog meer melk gaan aanmaken.
Ik kolfde uiteindelijk 1x per dag om de druk er af te halen, en om ontsteking te voorkomen. Daarna ook gaan blokvoeden op advies van de lactatiekundige en toen was het over.
Nu nog af en toe stuwing, en hij krijgt ze nog niet leeg maar geen lekkages meer?

Dat is niet fijn, overproductie.
Voedt je 1 of 2 borsten per keer? Misschien helpt 1 borst per keer, zodat ze ze goed leeg drinkt. Zal eerst dus doorbijten zijn maar dan drinkt ze de borst wel goed leeg.
Succes!

[quote quote=10179880]Dat is niet fijn, overproductie. Voedt je 1 of 2 borsten per keer? Misschien helpt 1 borst per keer, zodat ze ze goed leeg drinkt. Zal eerst dus doorbijten zijn maar dan drinkt ze de borst wel goed leeg. Succes![/quote]

Ja ik doe om en om, ik kreeg mee van cb max 10/12 min per borst te doen omdat ik in het begin erg aan het klooien was en mn dochter heel erg lang liet drinken. 
Dus ik kan nu het beste 1 borst per sessie geven? Dus eerst links laten leeg drinken en dan bij de volgende rechts? 

Hoi hoi!!
Wat een rot gevoel is dat hè? Vreselijk! Ik had dat in het begin ook en ik heb toen op aanraden van mijn kraamverzorgster mijn borsten gereset. Dat werkt als volgt:
Een uurtje na het voeden van je kindje ga je onder de douche staan en kolf je met de hand al zoveel mogelijk af. Daarna zet je je borstkolf erop en pomp je heel je borsten leeg. Daarna je borsten gelijk koelen met compressen (zelf plastic zakjes met jam vooraf maken en in de koelkast leggen is ook een idee). Na een half uur leg je je kindje aan, maar hierbij geef je één borst. De keer daarop de andere borst en zo blijf je om en om geven. Het is belangrijk om eventjes heel streng om de 3 uur te geven. Na iedere voeding weer goed koelen met die compressen. Na een paar dagen geef je steeds één borst en een 'toetje' uit de andere borst. De voeding daarop begin je bij de borst waarbij je de laatste keer geëindigd was. Op den duur kan je stoppen met heel streng op de klok kijken en kan je weer op verzoek gaan geven. Als je voelt dat de stuwing nog niet helemaal weg is, kan je nogmaals een reset doen. Dit mag alleen niet te vaak, max. 2 keer in de week. 
Bij mij hielp het enorm, want op deze manier start je rustig aan opnieuw op en wennen je borsten aan een ander ritme. Ik hoop dat het jou ook helpt! Succes :) 

Hoi hoi!!
Wat een rot gevoel is dat hè? Vreselijk! Ik had dat in het begin ook en ik heb toen op aanraden van mijn kraamverzorgster mijn borsten gereset. Dat werkt als volgt:
Een uurtje na het voeden van je kindje ga je onder de douche staan en kolf je met de hand al zoveel mogelijk af. Daarna zet je je borstkolf erop en pomp je heel je borsten leeg. Daarna je borsten gelijk koelen met compressen (zelf plastic zakjes met jam vooraf maken en in de koelkast leggen is ook een idee). Na een half uur leg je je kindje aan, maar hierbij geef je één borst. De keer daarop de andere borst en zo blijf je om en om geven. Het is belangrijk om eventjes heel streng om de 3 uur te geven. Na iedere voeding weer goed koelen met die compressen. Na een paar dagen geef je steeds één borst en een 'toetje' uit de andere borst. De voeding daarop begin je bij de borst waarbij je de laatste keer geëindigd was. Op den duur kan je stoppen met heel streng op de klok kijken en kan je weer op verzoek gaan geven. Als je voelt dat de stuwing nog niet helemaal weg is, kan je nogmaals een reset doen. Dit mag alleen niet te vaak, max. 2 keer in de week. 
Bij mij hielp het enorm, want op deze manier start je rustig aan opnieuw op en wennen je borsten aan een ander ritme. Ik hoop dat het jou ook helpt! Succes :) 

Terug
Bovenaan