Van Nutrilon standaard naar Pepti en weer terug naar standaard?

<p>Hai,</p><p>omdat we dachten dat ons zoontje misschien een koemelkallergie/intollerantie kon hebben (slecht slapen, veel huilen, heel onrustig, snel drinken, piepende ademhaling, krampen, verstopte neus, onrustige huid) zijn we vd standaard voeding over gegaan op de pepti. De eerste paar dagen heeft hij heel veel last van krampen gehad maar daarna ging dat beter. We hebben de voeding nu 2 weken geprobeerd maar merken eigenlijk geen verschil. De laatste paar dagen heeft hij zelfs meer last van krampen. We denken er over weer terug te gaan naar de standaard voeding. Hopelijk dan niet weer de eerste paar dagen veel krampen.</p><p>iemand Hier ervaring mee of wat het kan zijn? Puur zoals Ze zeggen dat het wanneer hij 3 a 4 mnd is het beter Moet gaan? Hij is nu 2 maand.</p>

Pepti zitten nog koemelkeiwitten in, maar dan kleiner verknipt. Wil je helemaal koemelk vrij, kun je nitramigen proberen. Dat werkte hier ook veel beter dan de pepti.

Hi,
Ja, 't klopt wat hierboven gezegd wordt er zit nog koemelkeiwit in Pepti. Onze dochter heeft 't ook gekregen ivm heel veel krampjes, veel huilen en overstrekken en 'n onrustige huid. Bij ons werkt ie perfect, wij hadden binnen 'n week 'n heel ander kindje en dat is gelukkig niet meer veranderd. Ondertussen eet ze boter op de boterham dus ik denk dat 't wel 'n heel eind voorbij is. Wij hebben 'm nog tot Oktober en dan moeten we ook weer over gaan stappen. Maar ze is inmiddels al 7 maanden. Uit mijn ervaring zeg ik ze moeten idd ook wat ouder worden, maar als jij je er niet goed bij voelt en denkt dat er meer aan de hand is zou ik iets proberen waar geen koemelk in zit dan weet je 't zeker. Het blijft gissen met die mini mensjes en dat is als moeder zijnde soms erg moeilijk. Maar volg je gevoel dan doe je 't altijd goed. Groetjes!

Hi,
Ja, 't klopt wat hierboven gezegd wordt er zit nog koemelkeiwit in Pepti. Onze dochter heeft 't ook gekregen ivm heel veel krampjes, veel huilen en overstrekken en 'n onrustige huid. Bij ons werkt ie perfect, wij hadden binnen 'n week 'n heel ander kindje en dat is gelukkig niet meer veranderd. Ondertussen eet ze boter op de boterham dus ik denk dat 't wel 'n heel eind voorbij is. Wij hebben 'm nog tot Oktober en dan moeten we ook weer over gaan stappen. Maar ze is inmiddels al 7 maanden. Uit mijn ervaring zeg ik ze moeten idd ook wat ouder worden, maar als jij je er niet goed bij voelt en denkt dat er meer aan de hand is zou ik iets proberen waar geen koemelk in zit dan weet je 't zeker. Het blijft gissen met die mini mensjes en dat is als moeder zijnde soms erg moeilijk. Maar volg je gevoel dan doe je 't altijd goed. Groetjes!

Persoonlijk heb ik een hele slechte ervaring met Pepti. Mijn zoontje heeft waarschijnlijk een lactose intolerantie en wij hebben altijd de hero allergy care gebruikt, die is ook echt lactose vrij en de Pepti is dat niet.

Mijn ervaring heeft me wel geleerd dat moeders vaak heel goed zelf aanvoelen wat er mis is, en ik zou echt proberen te luisteren naar je onderbuik gevoel.
Verder zou je nog infacol kunnen gebruiken tegen de krampjes. Je kindje zit helaas in het hoogtepunt gezien zijn leeftijd.

Succes!

Zou niet terug gaan naar standaard.  Mijn kindjes hadden ook geen naar bij pepti.  Nutramigen hielp wel. Is verkrijgbaar bij de apotheek. Als die niet werkt is er iets anders aan de hand. Hier hadden/hebben alle 3 de kids koemelkallergie.  Dus weet hoe erg de klachten kunnen zijn. Zo sneu allemaal... succes

Terug
Bovenaan