Van om de 3 naar 4 uur flesje

<p>Hi, </p><p>Op het moment geef ik om de 3 uur kunstvoeding en dan ongeveer 130 cc met 4 schepjes. Soms wordt dit helemaal opgedronken en soms niet. Het is een flinke baby, 4 weken en boven de 5 kilo. </p><p>Hij zou makkelijk om de 4 uur kunnen drinken maar iedere x als ik maar iets afwijk van het schema overdag heb ik snachts gedonder.. hij krijgt om 23.30 nog fles en soms slaapt hij door tot 03.30  en soms meldt hij zich netjes om 02.30 (als ik mij overdag aan het schema hou)</p><p>Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik om de 4 uur kan voeden en dat de nachten dan ook soepeltjes verlopen? Groter flesje heb ik geprobeerd, maar drinkt hij dan niet op. </p><p> </p><p>Alvast bedankt voor de reacties</p>

Ik zou even geduld hebben. Het maagje is nog klein en te snel grotere flessen geven is niet verstandig. Het komt vanzelf. 

Het komt vanzelf!
Wij hebben sinds gister (baby is 8 weken) dat hij pas om de 5 uur komt! 
Ik geef dan wel BV op verzoek, dus geen vast schema, maar opeens laten ze er langer tussen. Geef het de tijd

Ja ik zou het idd nog even zo laten. Ik werk op een kinderdagverblijf en kindjes die dan net binnen komen als ze 3 maanden oud zijn, drinken vaak nog om de 3 uur! Pas rond de 4 maanden gaan veel kindjes om de 4 uur drinken, sommigen zelfs pas met 5 maanden. Dus ik zou het nu nog niet zo pushen als ik jou was! 

Voeden om verzoek en regelt het zichzelf uiteindelijk wel. 4 weken is echt nog heel jong. Ik zou de komende weken/maanden gewoon 'go without flow'. Qua hoeveelheid wel vasthouden aan advies per kg en dan zal hij zelf, als hij eraan toe is, zijn schema verschuiven. Heb geduld en het komt goed

Vooral doen waar jullie je goed bij voelen. Ik vond het heerlijk toen onze dochter naar 4 uur ging. Wel hebben wij wat jbm in haar flessen gedaan zodat de voeding wat dikker was en ze er netjes 4 uur tussen liet. Ze was al 2,5 week toen ze dat deed

Wij voeden ook elke 3 uur overdag (10wk) om 19.00 in de avond een fles en dan maken we haar wakker om 23.00 uur voor een fles en dan de volgende ochtend weer om 7 uur. 
We bieden 150ml per keer aan, drinkt ze nie tf altijd op.
Ik zou echt proberen om die 3 uur redelijk vast aan te houden, daardoor ging ze bij ons juist inene doorslapen. 

Terug
Bovenaan