van om de 3 uur naar om de 4 uur - hoe doe ik dat?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ons mannetje van 8 weken oud eet min of meer op schema om de 3 uur (borstvoeding). Ik wil nu graag langzaam naar om de 4 uur voeden. Hoe doen jullie dat?

Hij wil 's ochtends nog echt om de 3 uur eten, maar gaandeweg de middag komt er al meer tijd tussen. 's Nachts komt hij nog 1 keer en kan hij meer dan 4 uur tussen voedingen laten. Is het nou slim om eerst een tussenstap te maken en om de 3.5 uur te voeden, of moet ik gelijk proberen om in een regime van om  de 4 uur te komen?

Tips zijn welkom!

Hoi,

Ik persoonlijk vind dit wel snel om naar 4uur te gaan, maar het ligt natuurlijk ook erg aan het kind zelf, zeker als je schrijft dat s'ochtends echt nog elke 3 uur wil, zou ik nog even wachten, bv kunnen ze niet teveel krijgen!
Mijn kinderen hebben tot 6mnd elke 3uur bv gekregen, de jongste is nu 10mnd en soms zit er meer tijd tussen, maar over het algemeen eet hij nog steeds elke 3uur, of het nu bv of brood of iets dergelijks is!
Ik zou wel eerst 3,5uur doen en dan een week of 2 later elke 4uur, mocht je het graag willen, ze krijgen toch net zoveel binnen alleen verdeeld over minder voedingen!

Gr MJ

hoi
ik zat eerst ook op de drie uur (wel flesvoeding)maar ik deed steeds een tien min rekken ik zit nu op 3 uur en 3kwartier nog net geen 4 uur maar het gaat prima zo :D

Hoi Staartmees.

Mijn dochter kreeg eerst BV, en de tijden die daar tussen zaten waren erg verschillend.
( soms 2 uur dan 3,5 uur). Ik merkte opeens dat ze niet meer zo stevig dronk aan de borst en ben toen langzaam overgegaan op flesvoeding. Dit besproken op CB.
Door de flesvoeding bleef altijd wel 3 uur te tussen en nu somd 4 uur. Ik denk dat dat vanzelf gaat.Anders misschien met het CB bellen en vragen hoe je dat het beste kunt aanpakken.Misschien eerst een speen proberen om de tijd te rekken.
Succes! Groetjes Linda

Nee hoor, het is niet zo dat ik dat per se wil. Ik dacht alleen dat dat zo geleidelijk aan wel moest....maar we gaan volgende week weer naar het cb dus dan zal ik het nog eens vragen. Hij wil 's ochtends nog wel om de 3 uur maar 's middags en 's avonds is het vaak om de 3.5 of 4, dus ik heb het gevoel dat hij het wel al zou kunnen.....maar goed, we zien wel hoe het loopt!

Bedankt voor jullie reacties!

Hoi,

Je kunt het ook gewoon zo laten, sóchtends wat vaker en s'middags wat minder, maakt echt niks uit hoor en zo te horen vind jou manneke dat een prima oplossing, op het cb hebben ze wel schema's maar die zijn voor honderden kinderen..
Jij hebt er gewoon 1 uit duizenden en die wil net iets anders,,lekker toch??

Gr MJ

Mijn dochter gaf het zelf aan. Zelf proberen dit te veranderen helpt niet echt. Probeer lekker te genieten van de voedingsmomenten en trek je niet teveel van anderen aan! Ieder kindje is anders. Acht weken is nog wel erg kong om al naar 4 voedingen te gaan, vind ik. Succes!

Terug
Bovenaan