van om de 3 uur voeding naar om de 4 uur voeding

hoihoi,

Komende woensdag is mijn dochtertje 4 weken oud en in de folder van het cb staat dat ik dan om de 4 uur de fles moet geven.
Hoe is dat bij jullie gegaan? Doe je dat van de 1 op de andere dag of geleidelijk?  Want dan zit er ineens wel veel tijd tussen. Ze krijgt wel meer voeding dus ze zal langer verzadigd zijn. Maar slapen jullie kindjes dan ook langer, want dan heb je ook weer meer tijd om op te vullen. Soms slaapt mijn dochtertje van voeding tot voeding en soms wil ze niet slapen, maar bij mij zijn of wandelen of zo maar dan ben ik blij dat het weer tijd voor de fles is. Zeker omdat ik er nog 1 heb rondlopen.

Bedankt!

groetje
Petra

Hallo Petra,

Mijn kleine is bijna 6 weken en krijgt nog steeds om de 3 uur voeding en een nacht. Ze meld zich ook gewoon zelf na die 3 uur (soms 3,5 uur) maar ze heeft het gewoon nog nodig. Een vollere fles aanbieden helpt hier nog niet, want ze krijgt deze soms maar met moeite leeg.
Dus kijk gewoon wat jou kleintje wilt/kan. Een vollere fles aanbieden en 4 uur wachten en kijken of het dus lukt. Zo niet, tja geen "man" overboord. Slaapt je kleintje al door? Zo niet zou ik het persoonlijk niet doen (moet je zelf weten natuurlijk) maar ik denk zelf dat ze beter wat meer binnen kunnen krijgen ze sterker/groter worden, meer kunnen drinken, de nacht kunnen volhouden en dan door de dag ook wat langer tussen de voedingen door kunnen trekken.
Maar dit is wat ik zelf denk en ik heb weinig ervaring aangezien dit onze eerste is, misschien zijn er moeders die er anders over denken en de ervaringen al hebben?

Hoi,

Ik heb datzelfde gezien, vanaf 1 maand mag kindje over op 5 voedingen ipv 6. Maar het hoeft niet, hoor! Ik zag het toen helemaal niet zitten, Christian meldde zich echt 6 keer per dag, viel niets meer te rekken ofzo. Ik kon er echt geen 4 uur tussen laten zitten, soms was het na 2,5 uur al brullen... Dus ik ben gewoon doorgegaan met 6 voedingen op een dag. Totdat hij opeens meer ritme kreeg en overdag beter (= meer voorspelbaar en langer achter elkaar) ging slapen en wij niet meer uitkwamen met 6 voedingen... Hadden opeens nog maar 5-6 uur de tijd om er 3 voedingen in te krijgen... Toen zijn we naar 5 grotere flessen gegaan en dat ging meteen goed! Christian was toen bijna 8 weken. En nu komt hij om de 3,5-4,5 uur.
Dus kijk en luister gewoon goed naar je kindje, je merkt vanzelf of het lukt! En zo niet, dan is dat toch helemaal niet erg?

Veel succes,

Groetjes, Karin
mama van Christian (9 weken)

ik heb het niet gedaan omdat ergens stond dat dat moest.ik heb het gedaan toen boas eraan toe was.toen  hij een week of 9 was kwam hij vanzelf na 3,5 uur en kon dan ook iets meer drinken waardoor hij het daarna weer 3,5 uur volhield.een week later was dat al om de 4 uur,alleen savonds had hij weer na 3 uur honger.nu houdt hij het savonds ook wel 4 uur vol.soms komt hij na 4 uur nog niet eens vanzelf.dan is hij lekker aan t spelen of slaapt lekker door.

Hoi hoi, fenna zat meteen vanaf de geboorte al om de 4 uren. Dit heb ik
volgehouden tot ze snachts een grote gedeelte doorsliep en dus op
5 flessen uitkwam ipv. 6.
Het is gewoon wat de andere dames al zeggen, ze geven het zelf wel aan.
Is het om 4 uren dan is het mooi, maar iets eerder kan ook voorkomen, geeft niks.
(net zoals later, als Fenna lekker slaapt laat ik haar gerust liggen en krijgt ze iets later.)
Oja, ze is nu 10 weken, en groeid als kool!!
Groetjes, Alida.

Bij mijn eerste zoon heb ik echt moeite moeten doen om hem om de 4u te krijgen. Hij was toen al wat ouder en kon best om de 4uur krijgen. Nu heb ik begin april weer een zoon gekregen en die krijg nu al om de 4uur. In de kraamtijd al, eerst om de 3uur maar ik moest hem wakker maken. Ik wachte dan uiterlijk 4 uur na een voeding en nog moest ik hem wakker maken. Met de kraamzorg afgesproken om hem om de 3,5u wakker te maken voor een voeding. Maar omdat hij 's nachts maar 1 keer kwam/komt zat hij al op een voeding minder en toen hij goed gegroeid was mocht hij gewoon om de 4uur een fles. (en nog steeds moet ik hem wakker maken, behalve 's nachts) Hier ging het nu dus eigenlijk vanzelf maar bij bij eerste zoon niet maar die was ook een huilbaby en dat was heel ander dan dat het nu is.

Terug
Bovenaan