Van Omneo 2 naar halfvolle melk met 1 jaar, gaat dit zo maar?

Hallo onze zoon wordt binnen 2 weken 1 jaar en van het CB kan ik van Omneo 2 overstappen op gewone half volle melk en is nutrilon 3 onzin. Maar maak je van halfvolle melk ook de pap, stomme vraag misschien maar gaat dit net zo makkelijk?
Daarnaast houdt onze zoon van een flesje voor het slapen gaan, moet dit wel afbouwen maar als hij het lekker vindt en er goed van slaapt mag hij het hebben, maar maak je dit ook gewoon van melk en dan hup warmen maar in de magnetron? Graag tips, belachelijk dat ik het misschien  niet weet maar het gaat nu zo lekker met zijn voeding dat ik eigenlijk baal dat we weer om moeten , maar misschien is het ook zo gemaakt en vindt hij het heerlijk. Ik hoor het graag, grt
 
Hoi, Ik heb vanmorgen ook een berichtje geplaatst over melk bij 1 jaar en dit omdat ik veel verschillende adviezen krijg over of het wel of niet goed is. Bij ons ging het overschakelen heel makkelijk. Ik heb de "kunstvoeding" gewoon vervangen door gewonen melk. Ook met de pap is de verhouding dan hetzelfde (200ml melk en schepjes naar behoefte). Ook mijn zoon vindt zijn avondfles nog wel lekker, dus die krijgt hij gewoon, maar dan van gewone melk. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Groetjes, Misha
 
Hi Mischa, dank voor snelle reactie.Hoe lang verwarm je de flesjes voor de pap en voor het slapen gaan?
Geef je de melk onder de middag in een fles/beker en die geef je vast koud.

Nog een vraag, vitamine krijg je die er makkelijk in? Dit waren de vragen wel. Tja
als het makkelijk gaat met halfvolle melk waarom dan nog kustvoeding...
 
Hoi, 's ochtends krijgt hij 200ml melk, 1 minuut op 800 Watt (dan de pap erbij). 's Middags drinkt hij 150 ml koud en 's avonds 150 ml, 30 sec. op 800 Watt. De vitamine D doe ik gewoon op een lepel en die steek hij in zijn mond. Hij likt zijn lippen altijd af, dus het zal wel lekker zijn. Ik hoop dat het je lukt. Op het CB zeiden ze dat als het niet lukt je moet gaan mengen. Dus eerst 1/2 opvolgmelk en 1/2 gewone melk en dan steeds minder. Hier was het niet nodig. Groetjes, Misha
 
Hoi Debby,

Wij zijn ook zonder problemen overgegaan van Omneo 2 naar gewone halfvolle melk. Ik was erg benieuwd of dat zo wel zou gaan, na al die krampjes eerder, maar het is gelukkig erg makkelijk gegaan. Pap maak ik gewoon op dezelfde manier. De melk doe ik ook gewoon in de magnetron. Die van 's middags ook. Ik doe voor 200 cc 30 seconden. Voor de pap verwarm ik de melk 40 seconden en dan de pap erdoor mengen. Echt veel makkelijker dan Omneo. De pap plakt ook minder.

Groetjes,
Machteld
 
Hoi,

In principe moet je inderdaad gewoon 1 op 1 overkunnen van poeder naar gewone melk. Je kunt het eventueel opbouwen, dus steeds iets minder water + schepjes en dan de rest gewone melk aanvullen tot de normale hoeveelheid.

Onze is nu 13 maand en krijgt (helaas) nog wel opvolgmelk....of voeding 3 dan eigenlijk. Hij heeft geen problemen met de melk, net zo min als met vla of yoghurt, maar van pure melk krijgt hij uitslag (eczeem) en een enorme jeuk (zielig!!!!)

Had het zelf wel makkelijk gevonden, maar we houden het nu gewoon nog weer een maandje of 3 vol en dan nog maar eens proberen. Volgens het CB kan het dan ineens wel goed gaan...

Groetjes,
Marije
 
Terug
Bovenaan