Van onschuldig bezoek aan CB naar de kindercardioloog! Schrik.....

Hallo,

Ik wil even mijn hart luchten. Afgelopen maandag gingen we voor een routine controle naar het CB. Alles dik in orde,  onze dochter (2 jr 4mnd) ontwikkelt zich super en groeit hartstikke goed. Toen ging ze naar het hartje luisteren. O, zegt ze, ik hoor een onregelmatigheid, ik wil wat langer luisteren. WAT?! Na nog een keer luisteren hoorde ze het nog steeds. Doorverwezen naar de huisarts, die heeft vanochtend geluisterd en hoorde het ook. Ze horen een 'extra' hartslag en daarna valt het wat langer stil. Reden voor de huisarts om ons door te verwijzen naar de kindercardioloog. Ze zeggen dat het niks hoeft te betekenen en er zijn ook geen tekenen dat het niet goed gaat met  onze dochter. Maar toch, het is  ons kind en  we maken  ons gigantische zorgen. Nu kunnen we 21 november pas in het ziekenhuis terecht. Ik probeer me zelf in te praten dat het wel losloopt omdat ze verder gezond is, maar ik wil het zeker weten......

Zo dat lucht iets op. Zijn er ouders die ook zoiets hebben meegemaakt?

Groetjes Debra
 
Hallo,

Ik heb niet echt ervaring met je verhaal, maar het lijkt er op.
Wij werden ook door CB naar de huisarts verwezen nadat ze een hartruis hoorde bij onze dochter. Dit was met het aller eerste CB bezoek. Ze was dus nog heeeel klein.
Ook de huisarts hoorde een ruis en stuurde ons door naar het ziekenhuis. Daar werden we weer doorverwezen naar het Sophia kinderziekenhuis. Dus je begrijpt dat wij toen ook erg geschrokken zijn. Vooral omdat ze nog zo klein was. Je wereld stort even in.
Uit eindelijk is alles goed afgelopen en was het maar een klein ruisje waar ze gewoon over heen groeien. Maar toch....

Ik kan dus heel goed begrijpen dat je geschrokken bent. En wachten tot 21 november is dan erg lang.   Als je dochter het verder goed doet zou ik proberen me niet te veel zorgen te maken. Maar dat is makkelijk gezegt hè.

Sterkte.
Groeten Manon
 
Hi Debra,

Ik heb zelf al mijn  hele leven een hartruis(je) en ik heb er nog nooit last van gehad. Ook ons zoontje heeft  een hartruisje, is daar eveneens voor naar de kindercardioloog geweest vorig jaar en hij viel 'binnen de marges' (whatever that may mean). Omdat wij er al mee 'bekend' waren, zijn wij er niet van geschrokken. Laat je er dus niet gek door maken, ik ben al 33 en heb er werkelijk nooit last van. 't Is dat dit topic geplaatst werd dat ik me ineens weer bedacht: Oja, dat heb ik ook... Het hoeft dus echt niet per sé iets te betekenen.

Sterkte eind november!
 
hoi ik heb het zelfde megemaakt met mijn zoontje van de zomer.(toen discussie hartruis gestart.)
hij moest toen ook met 2 jr naar cb en toen ook naar huisarts en binnen 3 dagen zaten we in het zkh.
hij blijk nu een hartruis te hebben maar niet ernstig en kan er ook nog wel overheen groeien. niets aan de hand dus.
ik weet hoe je je voelt. een griepje gaat wel over...maar je kindje heeft maar 1 hartje en als die het niet goed doet.... een kind is toch je grootste bezit! De kinderarts zei toen tegen ons dat als je kindje het verder goed doet, je eigenlijk geen zorgen hoeft te maken.
 
Hoi Debra

wat een spanning zeg!
wij hebben het ook meegemaakt. ene moment zit je op het cb, andere moment in het zh. wat ik je nu laat weten is ons verhaal met een boodschap.
ook bij ons zoontje is een ruisje ontdekt. nu wordt er door de meesten gezegt, ach een ruisje, dat heb ik ook.. bla bla.. Bij ons zoontje vertelde de kinderarts dat het kwam door een gaatje in het tussenschot van zijn hartje. Ramon was toen 6 weekjes.  hij zei, het heet VSD, (ventrikel septum defect) kijk maar op internet wat dat precies is. Nou, wij zo dom om ons hiermee naar huis te laten sturen.. het enigste dat de arts even gedaan had was een kladtekeningetje maken om het hart te tekenen, meer niet!! Dus ik op internet aan het lezen gegaan. Mag ik je 1 tip geven??!!!??? NIET DOEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
je komt de gruwelijkste dingen tegen wat waarschijnlijk niet eens op je kindje van toepassing is!!! ons zoontje moest toen regelmatig voor controle heen en elke keer vroeg ik weer om een hart echo en hartfilpje. de arts had volgens zichzelf wel zoveel ervaring dat hij met zijn kunde zo wel kon zeggen dat hij een gaatje had en hij kon zelfs zeggen waar precies.. erg knap... zo hebben we het een jaar volgehouden. bij elke oorontsteking mocht Ramon weer extra voor controle en aan de antibiotica omdat oorontsteking erg gevaarlijk kan zijn voor een vsd. een onderzoek naar het hoe en wat was volgens de arts niet nodig. want mocht er wat ernstigs aan de hand zijn, hij kon toch niet eerder wat aan doen voordat Ramon 2 jaar was.   na 1,5 jaar eindelijk de onderzoeken op mijn veeeeeeeeele aandringen. toen bleek dus ALLES IN ORDE TE ZIJN MET RAMON ZIJN HARTJE!!!!! We hebben die man vervloekt, werkelijk waar!
zo lang in die onzekerheid, en dat voor niks!!! we hebben al die tijd er naar toe geleeft dat RAmon maar 2 jaar was, want dan kon hij geopereerd worden.. Hartje in orde, maar toen vonden ze juist naast zijn hartje een verdacht zwart plekje op de foto..
het kon izjn dat de foto verkeerd was gemaakt, maar het kon ook zijn dat het toch iets anders was. Maar... over een half jaar mocht Ramon wel weer komen voor een nieuwe foto.. WEER die spanning.. Na dat half jaar zijn we naar een ander ziekenhuis geweest, die kinderarts hoef ik dus nu niet voor mn voeten te krijgen want dan heeft ie een schop te pakken.. Ramon zou toen alleen een ieuwe borstfoto krijgen om te zien wat dat plekje nou was geweest. Alle onderzoeken weer gehad.. ik die arts daar duidelijk proberen te maken dat hij alleen kwam voor 1 foto en dat zijn hartje een half jaar geleden al goedgekeurd was.. Nou.. Ramon heeft alle (erg onnodige) onderzoeken gehad, maar geen borstfoto. We konden naar huis met de boodschap "ga er maar van uit dat het niks was" Haha.. grapjes! Ga er maar van uit...
Ramon is nu bijna 3 jaar, kerngezond en we hebben erg spijt dat we ons zo hebben laten misleiden. we hebben hierdoor erg veel zorgen gehad, waardoor we niet optimaal hebben kunnen genieten! al die ellende, en helemala om niks. Nu zegt iedereen wel, beter zo als andersom.. ja, dat snappen zij ook wel. maar wat hebben wij een zorgen gehad. en als je daar middenin zit.. voor ons was het toen echt..we hebben bijna 2 jaar met het idee geleeft dat ons zoontje een hartpatientje was en daardoor hebben we veel gemist!

Het is een heel verhaal, maar ik wil je zo graag heel duidelijk maken, laat niet met je sollen en vraag om duidelijkheid. als je het niet vertrouwd of je hebt er geen gode goed gevoel over, ga naar een andere arts of ziekenhuis als je die mogelijkheid hebt!!
vraag bewijzen, en  trap niet net als ons in de  speculaties van zo ´n "ervaren" arts.

Je zit nu erg in onzekerheid & spanning, wachten tot de 21e duurt nog lang dan.
Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt en dat jullie niet hetzelfde overkomt.

Mochten we dit nu weer meemaken, dan wil ik meteen onderzoeken en niet onnodig in spanning zitten. je moet overal van leren, maar ik hoop dat  jij van mijn verhaal leert, zodat je niet zelf door dat proces heen hoeft..

Heel veel sterkte en hopen dat het met een sisser afloopt..

Liefs, miranda
 
Terug
Bovenaan