Van opvolgmelk naar gewone melk

Hoi!

onze dochter wordt volgende maand 1 jaar. In principe kan ze dan dus gewone half-volle melk gaan drinken. Nu lees ik hier over echter verschillende meningen. O.a. dat het toch beter is om opvolgmelk te blijven gebruiken, omdat dat beter afgestemd zou zijn op de behoeften van een 1 jarig kindje.

Wat (zijn jullie van plan te) geven voor melk?

Bedankt voor de tips!
 
hoi meike,
mijn zoontje word over 1,5 maand 1 jaar en ik wil dan gewoon over gaan op halfvolle melk in combinatie met opvolgmelk. bijvoorbeeld "smorgens opvolgmelk met pap en "s avonds of 'smiddags gewone melk. ik weet niet of ik dit goed doe en zal zeker meekijken met wat andere er over denken.

groetjes van yvonne
 
Ik ben gewoon meteen overgestapt op gewone melk toen mijn pak op was. Wel vitamine D bijgeven, dan krijgen ze echt genoeg binnen. Als ze echt slecht eten kun je nog overwegen om opvolgmelk te blijven geven.
 
Ik hoorde bij het cb dat je zeker niet over moet gaan op de peutermelk die nu ook te koop is. Aan deze melk is vanillesmaak toegevoegd met het risico dat je kind straks geen gewone melk meer lust.
 
Inderdaad, je kan beter gewone melk geven. "Groeimelk" is meer bewerkt dan gewone koeiemelk en bevat daardoor zelfs minder voedingsstoffen, las ik laatst. Peutermelk is niks anders dan een marketingtruukje (heb je al gezien hoeveel het kost? :)).

Groetjes,
Pauline
 
Mijn zoontje wordt ook over een aantal maanden 1 jaar oud en dan ga ik ook overstappen op gewone melk.Nutricia ed adviseren wel om door te gaan tot ze 1 1/2 jaar oud zijn omdat ze in die periode wel eens slechter kunnen gaan eten en dan te weinig ijzer binnen zouden krijgen maar dat is natuurlijk alleen een verkoop-praatje en daar ga ik niet aan meedoen mocht die een periode wat slechter eten dan kan je altijd iets van opvolgmelk erbij geven of mengen met elkaar maar in principe gaat wanneer die een jaartje oud is de pakken melkpoeder de deur uit.Groetjes Ingrid.
 
Terug
Bovenaan