Van opvolgmelk over naar gewone melk

Hallo mede-mama's,

Over twee weken wordt onze zoon 1 jaar. Tegen die tijd zou ik dan ook de overstap willen maken naar gewone melk omdat dan de darmen/nieren voldoende gegroeid zijn om dit te verdragen. Hij krijgt sinds 8 maanden yoghurt en/of biogarde als toetje en dat gaat goed.
Hoe hebben  jullie dit gedaan? En hoe reageerde je kind op de andere melk?

Groetjes,
Marieke
 
Hi Marieke, paar weken geleden heb ik dezelfde vraag gesteld hier op het forum. Ik ben gewoon over gegaan op de halfvolle melk en hij vindt het heerlijk. Heeft er niet aan hoeven wennen, blijft goed poepen en reageert er goed op. Ik geef geen pap meer s ochtends maar onze zoon krijg lekker een lauw flesje in zijn bedje (ongeveer 160 cc) en daarna eten we lekker een broodje met stroop. SOms gaat het hele broodje op soms het halve. Onder de middag ook een bekertje melk. Ben nu wel zijn avondflesje aan het minderen andersblijft het zoveel melk. Dus 's avonds krijgt hij wel een flesje maar ongeveer 60 cc melk en de rest is water. Ook dit vindt hij prima.
Dus gewoon doen en dan gaat het vast goed.
Succes en een leuke verjaardag gewenst!
 
Hoi Marieke,

bij ons ging het dus niet zo gemakkelijk.Onze zoon moest erg wennen aan gewone halfvolle melk.In het begin kreeg ik dat er dus ook echt niet bij hem in. Volgens het cb kon ik gewoon opvolgmelk mengen met halfvol dus dat ben ik gaan doen. steeds een beetje minder opvolgmelk en meer halfvol. en in het begin de melk lauw maken zeg maar. dus het water voor de opvolgmelk flink warm (normaal gesproken te warm om op te drinken) en dan de (koude) halfvolle melk erbij en dan zorgen dat die combinatie lauw is. later steeds wat minder warm en uiteindelijk drinkt hij nu halfvolle melk zo uit de koelkast! hij lust het ook nog steeds warm/lauw, dat krijgt hij wel eens voor het slapen gaan.

Succes!

Groetjes Patricia
mv Justin, 19 maanden
 
Terug
Bovenaan