Van positieve naar negatieve test

<p>Hallo iedereen,</p><p>Zoals de titel reeds laat uitschijnen is het niet de eerste keer dat ik een positieve test in handen heb en dan paar dagen erna weer negatieve.. </p><p>Ik heb een dochtertje van bijna 2 jaar die in de eerste maand na mijn pilstop reeds kwam piepen ( geluk zal ik het noemen). Nu was mijn grote droom van zwanger te worden van een tweede kindje eens de eerste 1 jaar werd. Aangezien het bij de eerste meteen raak was was ik er heilig van overtuigd da dit voor een tweede geen probleem zou zijn, wel we zijn ondertussen 10 maanden verder en hier zit ik dan op een forum over zwanger worden.. </p><p>Op de 10 rondes heb ik reeds 7 maal een licht positieve test in handen gehad, maar wanneer ik later nogmaals teste was hij negatief. Dus niet 1 maal maar 7. Gyneco zegt dat alles in orde is maar kan volgens mij dus niet.. </p><p>In juni vorig jaar heb ik wel een cyste laten verwijderen op mijn eierstok, maar volgens dokter veranderd dit niets aan de vruchtbaarheid. <br /><br />2 dagen geleden had ik nog een positieve test in handen (2 dagen voor nod) en vandaag weer negatieve (nu denk ik ook dat de duiveltjes onderweg zijn want heb heel klein beetje licht roze/beige afscheiding) </p><p>Zijn er nog dames die dit meegemaakt hebben? <br />Mijn hoop wordt elke maand kleiner ?</p><p> </p><p>groetjes Kim </p>

hallo MamaSterretje, 

deze maand heb ik een 2v5 Kruidvat gebruikt, ligt positief. Heb een goedkopere test van bij apotheek gebruikt de naam hiervan ontglipt me, ook licht positief (dit is 3 en 2 dagen geleden) en vandaag CB met weekindicator negatief. Ook sinds half uurtje ongeveer lichte bloeding, wel rood dus zal weer niks zijn

Hoi! Wat ontzettend vervelend. Weet wel dat de clear blue digital meer hcg nodig heeft dus misschien is het logisch dat je nog negatief test met die testen. Ook zal ik niet meer voor je NOD testen als je al zo vaak toch weer teleurgesteld word. En wachten tot je echt overtijd bent. 
hopelijk groeit er toch gauw een kleine in je buik! 

De ene test is inderdaad de andere niet, als je een verschil wilt merken, dan is het het beste om te blijven testen met dezelfde soort testen. Al heb ik deze week meegemaakt dat ik een licht positieve test had, de dag erop een streepje dat je hooguit met zorgvuldig turen kan zien, en de twee dagen erna wel weer een licht positieve test, en dat matcht eigenlijk perfect met hoe geconcentreerd de urine was, want die eerste dag was ik ook echt best wel een beetje uitgedroogd. Zoiets kan ook nog meespelen. 

En mocht je verhuisd zijn/tegenwoordig testen in een andere ruimte, omgevingsfactoren kunnen invloed hebben op het ontstaan van een indrooglijntje. Maar ik neem aan dat je dus wel echt een blauwig/paarsig (afhankelijk van de soort test die je doet) gezien hebt, dat te duidelijk en binnen de tijd was om een indroger te kunnen zijn?

Maargoed, als dit al 7 keer gebeurd is in een jaar, dan klinkt het inderdaad wel alsof er toch iets meer aan de hand is. Heb je al overwogen om dit in het ziekenhuis op een fertiliteitspoli te laten onderzoeken? Want zoiets kan je 1 of 2 x overkomen en dan is het gewoon dikke vette pech, maar 7x is wel echt heel vaak! Het klinkt voor mij alsof ze toch op z'n minst een keertje grondig mogen onderzoeken waarom het telkens op deze termijn misgaat, en ik zou er zeker mee naar de huisarts stappen, want dit is echt niet normaal.

Zijn er nog meer dingen die anders zijn sinds je dochter er is? (Bijv:Ander dieet, medicijnen, voedingssupplementen, of ben je aangekomen of juist afgevallen of ben je bijvoorbeeld met een keizersnede bevallen?)

Terug
Bovenaan