van reiswieg naar wandelwagen

hallo allemaal,

ik had ook weer eens een vraagje.
onze dochter is nu 5 maanden en ligt nog in de reiswieg als we gaan wandelen en als ze slaapt overdag.
maar ik krijg het idee dat ze te nieuwsgierig wordt om te blijven liggen.
als zij er overdag in slaapt is het prima maar ga ik wandelen dan gaat ze dus echt niet meer slapen.
ze past er ook nog redelijk goed in maar dat komt omdat zij een pavlik bandage aan heeft. dat zijn bandjes die haar beentjes omhoog houd omdat haar ene heupje nog niet goed zit.
maar ik vroeg mezelf af hoe oud zijn jullie kleintjes en zitten die al in de wandelwagen.

bedankt zovast voor jullie reacties.

groetjes sandra

Je hoort hier ook een boel verhalen over, mijn dochtertje lag er met 5 maanden alwel in, misschien al wel eerder. Ze adviseren idd 6 mnd.
Als jij je kindje in de wandelwagen wil zetten met 5 maanden lijkt me dat  niet zo'n  probleem, 3 mnd vind ik een ander verhaal.  
Ik heb het toendertijd gevraagd aan het CB en die zei dat het wel erg belangrijk is dat de wandelwagen in de platste stand moet, omdat het anders te belastend is voor het ruggetje.

Alsjij denkt dat je kindje er aan toe is zou ik het gewoon doen, birgit vond het prachtig!

Gr Evelien

Hoi Sandra,

Feline ligt erin sinds ze 6 maanden is en ze vind het erg leuk. Ik moet zeggen dat ze voor die tijd al niet meer sliep in de wandelwagen maar met de kap op een halve stand zag ze genoeg en ze lag altijd heerlijk te brabbelen.
Ik vond het zelf tijd worden... hahaha

Groetjes Mariska

Hoi,

Mijn zoon is bijna 6 maanden en ik heb vorige week de reiswieg verruild voor de wandelwagen  Alweer een mijlpaal! De belangrijkste reden was omdat we hem echt te groot vonden worden voor de reiswieg. Hij raakte met zijn voetjes de onderkant en zn kruin zat tegen de bovenkant! Wel staat de wandelwagen in de platste stand en dat is eigenlijk gewoon liggen.. Hijzelf vindt het helemaal geweldig en kijkt zijn ogen uit, zo lief!

MicK78

Mijn dochter is bijna 5 maanden en ook ik heb vorige week de reiswieg verruild voor de wandelwagen. Ze is gewoon te nieuwsgierig en kan zo, op de platste stand toch lekker om zich heen kijken!!

Hoi,

Stijn ligt al twee maanden niet meer in de bak. Ik heb het zitje erop gedaan maar dan wel helemaal plat en het matrasje uit de bak heb ik onder de voetenzak gedaan. HIj zit er nog niet rechtop in. Daar vind ik hem nog te klein voor en hij kan nog niet zo lang zitten en dat is niet goed voor zijn rug.

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes,

Goeie tip!! Dat kan ik ook wel eens gaan doen. Ik heb ook vorige week de bak moeten verruilen voor de kinderwagen en die kan gelukkig wel aardig plat. Hij vind het ook wel leuk dat 'ie nu een beetje rond kan kijken, gelukkig heeft de kinderwagen wel een stand dat 'ie naar mij toe kan kijken  en niet van mij af.
Groetjes Lynn

Hoi Sandra,

Ik heb de reiswieg noodgedwongen moeten ruilen voor de buggy. Ons zoontje is zo groot dat hij er met 3 maanden helaas niet meer in past..... Gelukkig kan de buggy vrijwel helemaal plat en kan hij ook zo op het onderstel gezet worden dat hij mij aankijkt.

Mama van Tom

Terug
Bovenaan