Van stabiele juf naar zo labiel als de...

Dag dames!

Ik ga de 14e week in, best lekker, de lichamelijke klachten nemen duidelijk af.
Maar geestelijk is het echt een beetje een zooitje aan het worden.

Ik werk als leerkracht en de druk bij ons op school neemt enorm toe.
We hebben niet zo'n goed inspectie-moment achter de rug, ouders geven nu de school de schuld van ALLE achterstand zo'n beetje en komen constant voor gesprekken,
terecht en onterecht.

Ik heb een middelgrote combinatieklas, maar met wat kinderen die volledig uit de methode zijn en twee rugzakleerlingen.
In principe gaat het hartstikke goed en ik werk me uit de naad om kinderen op het juiste niveau te krijgen of te houden.
Maar het lijkt nooit genoeg.
Sommige ouders hebben aangegeven het toch leuk voor me te vinden dat ik zwanger ben, maar zelf vinden ze het heel vervelend voor de ontwikkeling van hun kind.
Mijn directie heeft nu al wat zwangeren rondlopen en sommige managementteamleden geven geregeld aan dat het toch wel erg lastig organiseren is met al die zwangeren.

Afgelopen week is mijn zusje thuis mishandeld en een soort van gegijzeld geweest door haar ex.

Ik trek het niet meer.

Ik heb me ziekgemeld en daar werd in eerste instantie goed op gereageerd.
Ik kan niet meer normaal doen tegen ouders wanneer ze weer een gesprek eisen over een kind dat gewoon goed scoort.
Ik kan niet meer gewoon doen wanneer er weer wordt gezeurd over het tijdstip waarop ik naar de verloskundige moet.

Nu heb ik de directie op de hoogte gesteld en krijg ik te horen dat er zoveel zieken zijn in de invalpool en dat het vooral wel handig is als ik er maandag weer ben, er moet nog zoveel gebeuren...

Ik kan mezelf even niet meer vinden,
ben constant op zoek naar rust in mijn hoofd, die ik normaal echt wel heb.
Ik ben normaal heel goed in ontspannen en kan dingen gemakkelijk van me af laten glijden.
Nu dus even niet.

Herkenbaar?
Wat hebben jullie gedaan in deze situatie?

Alvast bedankt.
Natalie