van super eter tot niet eten

Help

ik ben vast niet de enige met dit probleem.
Het volgende is er aan de hand onze Kirsten vertikt het om te eten Oke het is een fase zoals zovelen maar hoe gaan we hier mee om dit doen we nu.
Ontbijt en lunch 1 boterham die gaat niet op onder het eten zet ik de keueken wekker aan als het te lang duurt gaat die af dan gaat het bord weg krijgt ze nog wel een beker yogy want melk wil ze ook niet meer.
Geen brood op ook geen koekje tussen door maar een halve boterham wil ze die niet krijgt ze niks behalve haar drinken.
sävonds wordt het zoveel mogelijk genegeerd krijgen we nee op ons bord dan gaat het bord weg en moet ze wachten op haar vlees totdat wij ook vlees gaan eten wil ze geen vlees bord weer weg voor het toetje en dat eet ze nog net wel maar met moeite

Kirsten heeft heel snel last van heleharde ontlasting altijd al problemen mee gehad en doordat ze zo weing eet duurt het ook steeds langer voordat er wat komt en dus ook harder is wat weer poepdrama's op levert.

Drinken gaat ook niet van harte maar ook al zijn wij tegen te veel sapjes ik moet er nu aan want dan drinkt ze teminste nog ( eerst kreeg ze dixap )

doen wij het goed en hebben jullie nog tips want vooral om haar peop gedrag hierdoor maak ik me toch zorgen ze is niet ziek en mankeert niks behalve dan dat ze op dwras is gegaan de Doktor wil niet aan laxeer middelen en etc dan moet het allemaal veel langer duren en omdat ze er altijd last van heeft gehad ( ontlasting ) maakte hij zich nog geen zorgen ik dus wel
oke ik hoop dat jullie reageren

groetjes martine
 
hallo
sorry ben ff je naam kwijt
ik heb een zoontje van 2 jaar en bijna 2 maanden hihi
en die heb net ook in zo een periode gezeten totaal niks willen eten   gelukkig wel gewoon drinken
maar eten nou als ik het voor ze neus neer zetten dan riep ie al heel hard nee
sochtends bij ze boterham begon het al hij wou gewoon niet eten
wat ik beed ik gaf hem smiddags gewoon een stukje fruit want dat wou ie dan wel eten en savonds na het warm eten gewoon een toetje en zei dan tegen hem als ik ze bordje weg haalde nou jongen je heb niet zo lekker gegeten hoe komt dat en haalde het weg
gaf er voor de rest geen aandacht aan liet hem maar gewoon doen
dit alles heb een week of 4 aangehouden en toen begon ie weer gewoon te eten en hij eet nu weer erg goed en lekker
dus ik denk dat je erg goed bezig ben wat betreft het geen aandacht geven
en dan maar hopen dat het erg snel weer over gaat
en oja wat betreft de onlasting daar weet ik ook alles van me zoontje heeft van het moment dat ie geboren is moeilijk kunnen poepen en nu heeft ie er ook nog steeds last van en vooral toen ie niet at was het heel erg ze onlasting bleef heel lang weg en als het dan kwam was het erg hard echt heel erg om te zien had er ook last van
maar ook dat is weer weg
wat ik hem wel eens gaf is pruimen sap ben ff de merk naam kwijt koop het altijd bij de ah dus mischien dat je dat ook eens kan proberen bij mij zoontje werkte het heel goed ging gelijk na een uurtje poepen en het was niet zo heel erg hard

nou ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen
heel veel groetjes en ik denk met je mee

sonja
 
Hallo Martine,

Ik herken je probleem heel goed, heb er zelf ook last van bij mijn zoontje van 2 jaar. Hij heeft periodes dat hij slecht eet en daarnaast problemen met de ontlasting. Hij heeft altijd eigenlijk wel een langzame stoelgang gehad. Maar tussendoor zijn er dan ook wel periodes dat het beter gaat. Dus een echte blijvende oplossing voor het probleem heb ik ook nog niet gevonden.
Hier mijn ervaringen. Zoals gezegd hij eet normaal best redelijk alleen als hij last van een verstopping heeft dan eet hij heel weinig. Daar merk ik het aan als hij problemen heeft. Maar is de verstopping over na een paar dagen, dan eet hij weer normaal. Gelukkig drinkt hij ook meer dan voldoende. Dus eigenlijk snap ik niet dat zijn ontlasting dan toch zo hard is.
Het  is volgens mij een visieuze cirkel waar wij nu inzitten. De ontlasting is hard en dan eet hij weinig. Dan gaat alles nog langzamer en hij gaat het ook tegenhouden omdat het pijnlijk is. Dan eet hij wel een paar dagen maar de ontlasting blijft hard, enz, enz.

Op het moment heeft hij weer een periode met harde ontlasting en ik was eigenlijk ook net aan het denken over een oplossing voor zijn probleem, toen ik jouw berichtje las. Met onze arts heb ik er nog niet over gesproken. Wel al eens een tijd terug toen hij nog kleiner was, maar toen is het vanzelf overgegaan doordat hij meer gevarieerder mocht gaan eten. Maar nu krijgt hij in principe alles met de pot mee, dus dat zal niet meer veranderen.
Ook heb ik al eens van iemand de uitspraak gehoord dat de stoelgang beter gaat zodra ze gaan lopen. Maar ook die fase zijn we inmiddels voorbij. En dat heeft geen structurele veranderingen gebracht.
Wel ga ik eens dat pruimensap proberen wat Sonja noemde in haar reactie. Lijkt me een goede tip, want pruimen werken laxerend. Ik hoop dat hij het wil drinken, want hij is nogal kieskeurig met de smaak van zijn drankjes. Maar normaal krijgt hij een siroop van gemengde rode vruchten, dus het zou goed kunnen gaan.

Ik kan je verder zelf geen tips geven, maar ben wel benieuwd of er nog andere mensen zullen reageren. En ik zal je via deze weg op de hoogte houden van de ontwikkelen met het pruimensap.

Groetjes Brenda
 
hallo,

mijn zoontje van bijna 3 jaar heeft ook sinds zijn geboorte last van harde ontlasting. en nu eet hij ook sinds ene hele poos heel moeizaam dus hebben wij op eigen iniatief druppels gekocht van vsm:kindicol druppels en sinds we dat gebruiken nu ongeveer 5 dagen is zijn ontlasting wat dunner geworden en had hij de eerste dag wel 3 broeken vol. hij eet nu ook weer iets beter maar alleen macaroni,nasi. en ook eet hij graag uit potjes en van die special kinderbordjes dus om eht savonds aan tafel gezellig te hebbne en dat hij weer wat eet doen we hfet op deze manier. ik hoop dat ej evt ook wat aan die druppels hebt.

groetjes van yvonne
 
Ik heb een jongetje van twee en een half (en eentje van een jaar) en herken het niet-eten probleem deels. Ik probeer me d'r niet te druk om te maken: meneer boeit het niet en qua bouw kan hij nog wel een stootje hebben, en iedere avond een drama aan tafel heb ik gewoon geen zin in.

Ik probeer op meer 'sneaky' manieren wat gezonde dingen naar binnen te krijgen. Misschien een ideetje: bij ons mogen de jongens kijken/helpen bij het eten klaarmaken en smikkelen daarbij al van de verse ingredienten die ik gebruik: kijk, dat is tomaat, stukje van proeven...etc. Die vitaminen hebben ze dan alweer binnen.
Verder probeer ik ze het eten op nieuwe spannende manieren te presenteren: fruit als 'sate' op stokjes, we hebben zelf tomaten, dus die mogen ze van de bos plukken, lekkere gehaktballetjes die voor meer dan de helft uit groente bestaan, zelf de sinaasappeltjes laten persen. Je weet wel, dat soort domme dingen. Werkt meestal niet zo lang, maar voor die dag is het dan alweer gelukt.
 
Hallo allemaal

Onwijs bedankt voor de reacties hartstikke leuk !

Met eten gaat het weer beter ze helpt graag mee met aardappels wassen en dat soort kleine dingen. Ze wil nu zelf haar brood leren smeren en dat scheelt ook een heleboel het geeft wat rommel maar goed zij blij ik ook. Wat ook goed werkte met brood eten normaal kreeg ze altijd een stukje kaas of een plakje worst na haar broodje dat vindt ze heerlijk gewoon nog even na snoepen. Als haar broodje niet op is   geen "snoep"  plakje daar baalt ze zo van dat ze wel eet.
Haar darmen het bij komende probleem is niet minder geworden maar ook daar heb ik nu een oplossing voor gezocht of het werkt weet ik nu nog niet.
Een jaar geleden ben ik met haar naar een natuurgeneeskundig therapeut geweest die had toen ondekt dat ze bacterie in haar darmen had die er niet thuis hoorde daar heeft ze een middeltje voor gekregen. maar goed de bacterie weg maar geen ontlasting verbetering> Zelf liep ik ook nog bij die vrouw en heb haar dus weer meegenomen om het nog een keer na te laten meten en wat bleek die bacterie had knap wat schade aan gericht en daarom funtioneerde haar darmen nog steeds niet optimaal. Nu heb ik dus een poedertje gekregen en dat moet gaan zorgen dat de darmen zich weer gaan herstellen en normaal gaan functioneren .
Nu gaan we dus afwachten sinds die zakjes met poeder heeft ze in ieder geval weer iedere dag ontlasting .
Wie hier meer over wil weten laat het even weten want aan jullie reacties te horen zijn er meer dan genoeg slechte poepers die bij zoiets best baad kunnen hebbben.
Even te verduidelijking het is natuurlijk en alleen om te herstellen niet laxerend en dat soort zaken het is speciaal gemaakt voor kinderen om dat het darmsysteem anders werkt bij kinderen
groetjes martine
 
Terug
Bovenaan