Van Top nachten naar mindere Nachten

Onze Tessa heeft vanaf haar geboorte meteen de nacht doorgeslapen.
Dat vonden wij al helemaal geweldig

Sinds 3 dagen word ze om de  3 uur wakker in de nacht.
Ze gaat om een uur of half 10 naar bed,, dan komt ze om 12:00.. om 03:00 etc

Hoe kan dit opeens?
Ze eet gewoon goed, al denk ik wel dat ze in een sprongetje zit, en dat ze meer wil eten in de nacht en dat ze daarom ook wakker word.

Ik lees veel verhalen over dat nutrilon bijvoeding, of pap of iets erbij te doen.
Helpt dit werkelijk tegen een heerlijke nachtrust die we gewend waren.

Gister hebben we haar zelfs om 05:00 bij ons in bed genomen.
Of dat verstandig was weet ik niet,, maar daar sliep ze teminste.

Wij zouden graag wat tips willen

Dank jullie wel.

Gr, Paula en Remco

Ik heb helaas geen tips, wel herkenning. Niet dat ik zo n mazzelkont ben met een kind dat meteen doorsliep, maar vanf een week of 14 ging het toch heel erg goed. Nu (21 weken) komt mijn zoontje ineens weer 2x per nacht. Ik geef bv, en gelukkig kan ik dus zo aanleggen , even laten drinken en slapen we allemaal weer verder. Ik gooi het maar op een sprongetje/dipje. Ik hoop voor jullie dat  het snel weer beter wordt!  

Hoi,

Bij ons gaan alle sprongetjes gepaard met dit soort nachtelijk spoken. Christian slaapt al door vanaf 3 weken, maar tijdens een sprongetje kunnen we er rustig 2-3 keer per nacht uit, met een record van 10 keer. Bij ons is het geen kwestie van honger, als we hem het speentje geven slaapt hij meestal weer verder. Overdag blijft hij ook altijd goed eten, is de meeste dagen best normaal/vrolijk, slechts af en toe een dag dat hij ook overdag duidelijk jengelig is en vreselijk veel drama maakt om te gaan slapen. Het laatste sprongetje (die van rond 19 weken) heeft bij ons ruim 6 weken geduurd. Heb ook rijstebloem geprobeerd, maar dat deed hier helemaal niets! Grotere fles ook niet, ander tijdstip laatste fles ook niet...

Maar net zo plotseling als hij was begonnen met deze slechte nachten, zo abrupt hield hij er ook weer mee op toen hij ruim 20 weken was! En nu slaapt hij alweer een dikke 2 weken door zonder problemen, slaapt zelfs langer dan voorheen, nu tot 7:00 uur ipv 6:00 uur!

Ik weet niet of er bij jou hetzelfde aan de hand is, hoor, sommige kindjes hebben wel honger als ze zo in de nacht wakker worden en ja, dan moet je natuurlijk wel meer eten geven (overdag).

Veel succes!

Groetjes Karin
mama van Christian (23 weken, nog geen bijvoeding trouwens, gewoon 5 x 200 cc)

Dank jullie wel voor de snelle reacties.

We zullen het vanacht gaan zien, en anders denk ik toch dat we op pap verder gaan qua toevoeging of iets.

En ik denk ook dat het met haar sprongetje te maken heeft en dat dit over een aantal dagen gewoon weer verdwenen is.

Ze sliep normaal tot een uur of half 8

Hoi paula en remco,

Jullie zijn gewoon verwend met zo n slaapkoppie    Nou weten jullie tenminste wat wij  moeten doormaken!    (geintje).

Ik denk idd dat je best wat kan uitproberen met pap en/of extra schepjes. Alleen daar heb ik  verder geen verstand van

Raar maar waar...........................soms helpt als je je kindje eerder naar bed doet. Mijn kleine vent sliep ook ineens minder goed en ik kreeg toen deze tip. Hij krijgt nu rond 20.00 uur zijn laatste voeding en ligt dan in zijn bedje. Meestal slaapt hij dan tot 8.00/ 9.00 door.
Je kunt het altijd proberen, toch???????????

Anne

Dat gaan we ook zeker proberen.

En we zijn idd verwend dat ze altijd al door sliep.

We gaan haar vanacht ff wat andere voeding geven. Eens kijken hoe dat zal gaan.

To be continued...

Ok..

UPDATE:

We hebben gisteravond rijstebloem toegevoegd aan haar flesje.
Dit blijkt dus prima te werken

Ze gaf wel een kleine kick om 02:00 en toen heb ik haar speen weer in haar mond gestopt, en weer even iop haar zij gelegd.
Dit heb ik hetzelfde om 03:00 gedaan, daarna sliep ze weer lekker door tot 07:45

Toen bleef ze nog 15 minuten kwekken in haar bedje, daarna heeft paula haar de borst in bed gegeven, waar ze me nu aan ligt te kijken hoe ik dit allemaal op dat rare beelscherm loop te tikken

Dus we gaan weer de goeie kant op.

Terug
Bovenaan