Van Tripp Trapp newborn naar baby zitje

<p>Hi allemaal,</p><p>Onze dochter is net 6 maanden. Ze zit regelmatig bij ons aan tafel in de tripp Trapp. Ze zit nu nog in het newborn zitje. We merken dat ze dr niet altijd even prettig meer vind. Ze gaat vaak huilen. We denken dat ze liever rechtop wil zitten. Ze kan nog niet zelfstandig zitten. Maar is wel redelijk stevig.</p><p>Wanneer hebben jullie je kleine in het tripp Trapp baby zitje gezet? </p>

Hoi, 
Bij ons precies hetzelfde hoor! Wij hebben met 6 mnd ook de newborn vervangen voor het baby zitje. Zoontje kon toen net wel/net niet zelfstandig zitten. Sindsdien een blijer kind in de kinderstoel!

Bij ons ook al voor de 6 maanden in het baby zitje. In het begin nog kort, daarna steeds ietsjes langer. 
Zelfstandig zitten is pas nodig als je gaat fietsen. Zitten in kinderstoel kan al eerder.

Hoi dames, ons dochtertje is nu 5 maanden, maar vindt de newbornset geen fluit meer aan haha! Ze wil de hele tijd voorover rechtop zitten..
Ze is best wel een stevige baby met goede spierkracht. Als ik haar met 1 vinger ondersteun, kan ze redelijk goed al zelf zitten.
Wat denken jullie? Kan ik haar korte momenten in de kinderstoel laten zitten? (Met verkleiner en kussentjes uiteraard)

Zou ik gewoon proberen. Ik liet onze zoon ook in de kinderstoel zitten toen ik merkte dat hij dat leuk vond. Nooit heel lang en goed ondersteund. Je merkt vanzelf wanneer het te vermoeiend wordt. 

Ik ben met 6 maand over gegaan naar het zitje. Ze kan nog niet zelfstandig zitten.  Ik hou de momenten kort, meestal alleen met eten. Ze zit er wel elke week beter in!

Hier deden we het ook met 6 maanden... M. deed de hele tijd sit-ups in de newborn :D
In het begin inderdaad korte stukjes, nu kan hij al wel wat langer... je kon het echt aan hem merken als het te veel werd, dan ging hij echt hangen... 
Ik deed het in het begin wel net niet bij het eten. Zijn pap gag ik pas bij bijna 7 maanden in de eetstoel. In het begin vond ik hem nog wat wiebelig er in, en dan miste ik vaak zijn mond met de lepel :D

Terug
Bovenaan