Van vier naar drie flessen

Hallo daar,

ik heb jullie advies weer nodig... Nova is nu 20 weken en krijgt nu vier flessen van 180 cc water plus zes schepjes Nutrilon. Nou drinkt ze haar derde fles (rond vier uur) zelden leeg. Meestal laat ze minstens de helft over. Nou vraag ik me af of het wijs is om haar drie, ipv vier flessen te geven. Hieronder haar schema voor de hele dag;

07.00 - 08.00 flesje 180 cc + 6 schepjes Nutrilon
10.00 - 10.30 papje van 30 cc water + 1 schepje Nutrilon + 2 à 3 schepjes Nutrix
12.30 - 13.00 flesje 180 cc + 6 schepjes Nutrilon
14.00 - 14.30 half potje fruit
16.00 - 16.30 flesje 180 cc + 6 schepjes Nutrilon
18.00 - 18.30 half potje groente + 1/4 potje fruit
19.00 - 19.30 flesje 210 cc + 7 schepjes Nutrilon + 2 eetlepels Nutrix

Tussendoor krijgt ze een beetje diksap of water in een flesje.

Nou wil ik haar tweede flesje iets doorschuiven en haar derde laten vervallen. Die drie flesjes wil ik dan 210 met 7 schepjes maken. Is dit een goed plan of zou het hiervoor te vroeg zijn? Ik ga morgen ook even het CB geven, maar de mening van mede-mama's telt voor mij zwaarder. Ik hoor het graag van jullie!!!

Thnx, Iris
 
Hoi Iris,

Ik zit met hetzelfde probleem: mijn zoon is ruim 6 maanden en plotseling weigerd hij de fles van 15.30 uur.
Zijn voedingsschema ziet er zo uit:
7.00 fles Nutrilon 2 150 ml
11.00 fles Nutrilon 2 150 ml met Nutrix
13.30 potje fruit
15.30 fles Nutrilon 2 150 ml
17.00 potje groente met een danoontje
20.00 fles Nutrilon 2 180 ml met 3 lepels Nutrix

Sinds een dag of 5 gaat er misschien maar 15 ml in van de 15.00 fles!
Ik ben vrijdag toevallig bij het cb geweest en hij groeit goed hoor, hij weegt ruim 8 kilo, maar ik denk dat ik vandaag ook maar even ga bellen want volgens mij kan de fles van 15.30 vervallen, maar ik weet niet of hij dan genoeg binnenkrijgt. Hij drinkt af en toe wel wat vruchtensap of water maar niet heel veel.
Laat je me weten wat jouw cb er over heeft gezegd?

Groetjes Kitty
 
hoi kitty en iris. als jullie beide kindjes deze fles niet meer willen kunnen jullie deze makkelijk laten vervallen hoor dan doen jullie gewoon in die derde fles wat meer( wat jullie ook wilde doen), ze geven zelf aan hoeveel ze willen. mijn biede dochters( 1 van 4 en 1 van net een jaar) gingen heel snel van 4 flessen naar 3 met natuurlijk meer erin. ik heb toen in 3 flessen 180 gedaan!! en mischien is het in het begin dat ze deze ook niet helmaal op willen drinken( maar dat geven ze zelf aan).mijn jongste dochter spuugde ook veel, en ben toen gelijk van 4 naar 3 gegaan en zei heeft nooit problemen gehad ermee( wat ik wel verwachtte want ze was echt een hongelap)..ik heb haar potje ook eerder gegeven toen om 16.30 en om 19.00 de fles, dat was ook het moment dat ze eerder naar bed ging.. nou wil jullie veel succes wensen en het komt helemaal goed!!!!
 
Hoi,

Jeetje, Nova is net zo oud als mijn zoontje maar die krijgt nog 5 flessen van 180 cc met 6 schepjes (07.00/11.00/15.00/19.00/23.00). In de + laatste fles doe ik dan nog 2-3 schepjes Nutrix. En op sommige dagen een paar hapjes fruit in de middag of avond. Het CB zei mij dat ik volgende week 1 fles eraf mag halen (die van 23.00 uur) en dan doe ik in die van 19.00 uur de Nutrix. Dan ga ik ook af en toe een hapje groente proberen. Dus het lijkt mij nog een beetje te vroeg om nu al naar 3 flessen te gaan. Maar ja, als ze niet meer wil!

Succes,
Iris
 
Ik heb vanochtend het Cb gesproken. Zij zijn er niet zo'n voorstander van om nu al naar de drie te gaan. Hun argument is o.a. dat wanneer je kindje een ontwikkelingssprong of groeispurtje heeft, het meer behoefte aan voeding kan krijgen en dan een tekort kan hebben aan die drie voedingen. Ik ben geen fan van het cb, maar dit klinkt mij toch niet heel vreemd in de oren. Ik ga dus voorlopig maar de gulden middenweg bewandelen. Ik bied haar die vierde voeding wel nog steeds aan maar laat haar zelf aangeven hoeveel ze nodig heeft. Lijkt mij de beste oplossing.
Eens??

Ciao, Iris
 
Hoi Iris,

Ik heb ook het cb gebeld en kreeg een totaal ander verhaal te horen:
waarschijnlijk heeft mijn zoon meer behoefte aan vast eten en daarom mocht ik gerust de fles van 15.00 laten vervallen, maar dan moest ik wel zorgen dat hij goed drinkt en ik mocht alvast een stukje brood met boter proberen!
Mijn zoon is dan wel iets ouder dan jouw baby, maar het zijn wel totaal verschillende adviesen.

Groetjes Kitty
 
Hoi Iris, mijn Nova (18 wkn) krijgt nog 4 flessen van 210 ml met 7 schepjes Nutrilon en tussen fles 1 en 2 een fruithapje van ongeveer 2 eetlepels. Ik doe nog nergens nutrix bij. Moet welliswaar woensd. naar bc en wellicht krijg ik daar weer ander advies.
Groetjes Bertina
 
Terug
Bovenaan