VAN VIER NAAR DRIE VOEDINGEN

Hi dames,

Ons zoontje is bijna 7maanden. Hij krijgt nu nog 4voedingen. (7:00 180cc +6 | 11:00 180cc +6 | 15:00 180cc +6 | 19:00 210cc +7) nu laat hij de laatste avonden bij de laatste fles meer dan de helft staan. Hij slaapt de nachten ondanks dat wel gewoon door van 19:30 tot 06:30uur. Is het tijd om over te gaan op drie voedingen van 210cc +7? Maar is dit niet te vroeg drie voedingen bij bijna 7maanden? We hebben dit een dag geprobeerd en toen ging het prima (7:00 210cc +7 | 13:00 210cc +7 | 19:00 210cc +7) maar ik was nog bang dat hij te weinig vocht binnen kreeg omdat thee nog niet heel goed gedronken werd. Nu drinkt hij bij zijn fruit - boterham en avondeten ook thee en doet dit prima.

Liefs ??‍♀️
 
Oh zeker stoppen! Wij gingen van 4 naar 3 zodra hij warm eten kreeg. En je kan ook altijd yoghurt geven. Gewoon doen! Nu ben ik van 3 naar 2 gegaan. Hij is nu 10 maanden. Enkel sochtends en savonds dus!
 
Zeker gewoon proberen. Kindjes kunnen dat zelf heel goed aangeven. En als je kindje al veel vaste voeding eet is dat helemaal niet vreemd. Je kan vaak wat water aanbieden en als hij dorst heeft wordt het drinken vanzelf beter. Hier hebben we ook zo'n periode van een paar weekjes gehad dat de melk terug liep en ze nog even moest wennen aan meer water drinken. Maar dat loste zich vrij snel op. 
 
Ik ging met beide kinderen ook met 7 maanden naar 3 voedingen, idd 7.00/13.00/19.00. Daarnaast wat water of dixap uit een tuitbeker. In het begin drinken ze daar nog weinig van maar dat gaat binnen een maand wel beter hoor! 3 voedingen met 7 maanden is helemaal prima, een heerlijk schema!
 
Lastig soms he dat gewissel, zit je eindelijk lekker in een schema…?Je kunt ook normale melk aanbieden ipv thee? Dat gaat er zeker wel in. Gelukkig is het niet hoogzomer want dat had ik met mij oudste wel rond die tijd van afbouwen en toen maakte ik me ook erg druk erom inderdaad. Dus even kijken waar je het beste kan weglaten, elk kind is daarin anders. Ik had zelf de ochtend (11.00u) en daarna de middag weggelaten toendertijd. Ga ik nu ook weer langzaam naartoe met de baby.
Voor nu nog

7.30u fles
10.00u fruit
12.30u fles
15.00u boterham met melk
17.30u avondprakje
20.00u fles

En tussendoor van 360 beker (munchkin) karvan cevitam 0.0 steeds een paar slokjes.

Succes en volg vooral je eigen gevoel want dat zit wel goed ??



 
Kijk naar je kindje. Proberen wat werkt. Het is ook een beetje trial and error. Mijn zoontje is nu 11 maanden en nog steeds heeft hij het nodig dat we hem wakker maken als wij naar bed gaan en hem een fles pap bijgeven. Anders hebben we feest s nachts. Mijn dochter was daar met 4 maanden al klaar mee, terwijl dat wel erg vroeg voelde... Bij haar hadden we feest als we haar wakker maakten... Heb je een paar vrije dagen? Probeer het gewoon eens uit.
 
Terug
Bovenaan