Van vijf naar vier flesjes?

Dag allemaal

Mijn dochter Julia is nu 12 weken oud. Drie weken geleden zijn we op vakantie gegaan naar spanje (twee weken lang) en vanaf de eerste dag daar sliep ze meer gedurende de dag en langer snachts door(waarschijnlijk door de warmte?!) Ik moest haar elke dag om 8 uur/ half negen wakker maken - anders haalde ze geen vijf flesjes meer op een dag. In NL zet ze dit schema nu voort.

Nu is mijn vraag of ik al kan terugschakelen naar vier voedingen op een dag, of is dit te vroeg? Ze is wel een flinke meid: 64 cm en zo'n zes kilo. Ze krijgt nu vijf flesjes van 180cc (om de drie-en-half uur). Schema is nu 8.00-11.30-15.00-18.30-22 uur. Omdat de tijd ertussen relatief kort is drinkt ze niet altijd haar flesje leeg. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Alvast dank voor jullie reacties
Grtjs, charlotte
 
hoi charlotte,

Mijn dochter is bijna 10 weken en ze krijgt ook al vaak 4 flesjes, wel krijgt ze 200 cc in de fles. Volgens mij is het niet zo erg je moet er wel op letten dat ze genoeg poept en plast.
lisa krijgt ook vaak om 8 uur de fles en slaapt dan door tot smorgens 7 uur . als ik haar savonds wakker maak dan drinkt ze bijna niet omdat ze dan erg moe is.

gr geanda
 
Hoi geanda en desi

Dank voor jullie reacties! Geven/gaven jullie dan alleen de vier flesjes of ook bijvoeding/ schepje nutrix in laatste flesje?!!!

gr charlotte
 
ja hoor lekker maar 4 flesjes geven, ze geven het vanzelf wel aan hoor. Mijn dochtertje wilde ook van de ene op de andere dag nog maar 4 flessen. Wel heb ik het aantal cc's opgehoogd van 180 naar 210 zodat de tussenpozes ook langer werden tussen de fles. Nu is ze bijna 7 mnd en sinds ze opvolgmelk drinkt, drinkt ze maar weer 180 maar volgens mij is die ook zwaarder.

gr sandra
 
Terug
Bovenaan