van welke dag moet ik nu beginnen te rekenen?

hoi allemaal,

ik had mijn laatste menstruatie een beetje vreemd.
de eerste twee dagen had ik bruin oud bloed en vanaf de derde dag dat het echt op menstruatie leek.
vanaf welke dag moet in nu rekenen?
vanaf de dag dat het oude bloed los kwam of vanaf de dag dat het op menstratie leek.

knuffel taz
 
Hoi Hoi,

Je moet gewoon beginnen te tellen vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie ongeacht wat er los kwam. Dus gewoon vanaf wanneer  het oude bloed kwam.

Groetjes aafje
 
De eerste dag van je laatste menstruatie is meestal de dag waarop je helder bloed verloor. Echter je moet je zelf afvragen. Heb je een lange of korte cyclus. En weet je toevallig wanneer je eisprong was.

Ach en uiteindelijk maakt het niet uit, je kind houdt zich er toch niet helemaal aan. En als je echt onzker ben, dan zal een echo volgen. Kies gewoon lekker de dag waar jij je het lekkerste bijvoelt, en vertel anders aan de verloskundige hoe je menstruatie was. Dan berekent zij het voorje.

Miep
 
Hoi, hoi,

Inderdaad, net wat ze hierboven ook al zeggen,   je moet rekenen van de eerste dag van je laatste menstruatie, ongeacht hoe of wat.
Ik was zelf, nadat ik was gestopt met de pil, 1 x 1 dag ongesteld geweest. Dus een echo voor de zekerheid of ik niet toevallig al een maandje verder was. Dat was niet zo. Maar de vk gaat gewoon van die datum uit. Al wees de echo, in mijn geval uit, dat ik nog vijf dagen korter zwanger zou zijn.
Snap je wat van mijn vage verhaal? Gewoon rekening vanaf de eerste dag, dan moet het haast wel kloppen.

Geniet ervan!

Groetjes Ciao
16 wk 2 dg
 
Hoi,

Wil ook even reageren maar vraag mij af of het er duidelijker van wordt. Volgens mij moet je namelijk rekenen vanaf de dag dat je helder rood bloed verliest...
Hou dit zelf wel altijd aan.

Groetjes Ineke
 
Hallo!

Op zich maakt het niet zoveel uit! Ik had 8 januari m'n eerste dag van m'n laatste menstruatie. Dan zou je toch echt 15 oktober uitgerekend zijn. Maar volgens de eerste 2 termijn-echo's ben ik 20 oktober uitgerekend. Volgens de pretecho echter weer 15 oktober. Maar omdat dat na week 20 was mag de termijn niet meer bijgesteld worden, dus houden we 20 oktober aan.
Ik weet ook niet of  je verloskundige standaard een termijn echo maakt, zoniet dan zou je kunnen zeggen dat je niet weet wat je eerste dag van je laatste menstruatie was en dan krijg je een termijnecho.
Heel veel succes met je zwangerschap

groetjes kirsten
37w4d
 
Terug
Bovenaan