Van wieg naar ledikant

<p>Onze dochter van bijna 3 maanden slaapt nog in de wieg bij ons op de slaapkamer. Overdag slaapt ze beneden in de kinderwagen. Ze slaapt overdag telkens 45 minuten en kan ongeveer 1u15 tot 1u30min wakker zijn. </p><p> </p><p>Ik wil proberen haar boven in de ledikant te laten slapen op haar eigen kamertje. </p><p>Is het een te grote overgang om dit gelijk overdag en snachts te doen? </p><p>Wat is jullie ervaring? </p>

Ons zoontje hebben we 1 dagje overdag in ledikant laten slapen op zijn eigen kamer en toen dat goed ging meteen de volgende dag ook 's nachts. Hij was toen 2,5 maand.
Daarvoor sliep hij ook alleen maar bij ons in zijn wiegje. Hij leek er geen enkele moeite mee te hebben. Hopelijk gaat dat bij jou ook zo. 
Succes! 

Ik ben het stap voor stap gaan doen. Eerst het lange middagslaapje in zijn eigen kamer in ledikant, paar dagen later 2e slaapje. Ik merkte toen dat het slapen in kinderwagen geen succes meer was, dus sindsdien alle slaapjes op eigen kamer.

Tot 6 weken sliep ze ook in een wieg op onze kamer. In de 7e week hebben we haar bed op onze kamer gezet en in week 8 terug naar haar kamer.
Kan zijn dat de overgang niet eens gemerkt wordt en je allemaal veel beter slaapt.

Dat van 45 minuten slapen kan kloppen omdat een slaapcyclus zo lang duurt. Wij lieten onze dochter altijd liggen, ze was dan 5/10 minuten wakker en beetje aan het rond kijken en viel weer als een blok in slaap. Ze huilde natuurlijk niet, ging ze dat wel doen dan ging ik er heen en haalde ik haar eruit.
Probeer dit eens, zo hebben wij echt een super 'ritme' gekregen om haar lekker in bed te laten slapen. Ze sliep daar ook veel langer in dan ergens anders.

Ritueel, schone luier, slaapzak aan, in bed leggen, kusje geven en zeggen slaap lekker was het altijd bij ons.

Overdag slaapzakje en muziekje aan. En natuurlijk welterusten zeggen. 's Avonds wat uitgebreider met een pyjama aan, een voeding en verhaaltje of liedje (niet dat hij daar al merkbaar plezier aan beleeft, meer voor het ritueel). 

Ik zou beginnen met een dutje overdag, kijken hoe ze dat oppakt. Gaat het supermakkelijk, kun je gelijk de rest ook proberen. Heeft ze er moeite mee, dan rustig aan opbouwen =)

Terug
Bovenaan