Van wieg naar ledikant

<p>Ik heb ervaringsdeskundige nodig, mijn 8 weken oude dochter slaapt niet in haar ledikantje. ze heeft sinds de geboorte in een wiegje bij ons op de kamer geslapen, en sinds een week of 4/5 slaapt ze snachts door als ik haar in haar wiegje leg  overdag sliep ze vooral beneden, in de kinderwagen of draagzak omdat er boven naast haar kamer een renovatie bezig was. nu probeer ik haar al een week of 2 lang iedere middag een paar uur in haar ledikantje te leggen om te slapen op haar eigen kamer. dat leek mij een goede overstap voor als ze ook snachts op haar eigen kamertje moet gaan slapen. alleen slaapt ze daar niet, ze valt er niet zelf in slaap wat ze in haar wiegje wel doet savonds. nu heb ik haar vandaag smiddags in haar wieg gelegd en slaapt ze ineens 3 uur lang. ik geef haar in haar ledikant altijd een knuffeltje en speentje mee die ze in de wieg ook gebruikt. en ze slaapt smiddags in de puckababy net zoals snachts. wat kan ik nog proberen om haar wel in haar ledikant te laten slapen? Ik denk dat ze over een maandje of 2 uit het wiegje groeit dus voor die tijd met het in ieder geval smiddags lukken,.. ik heb nog een klein maandje voor ik weer aan het werk ga, en ik zou erg graag willen dat het voor die tijd lukt,..   ik hoor graag jullie tips! </p>

Hi!
Misschien vindt ze het ledikant te groot en voelt ze in de wieg meer geborgenheid omdat het compacter is. Je zou een ledikantverkleiner kunnen proberen. 

Of misschien het ledikantje op een andere plek in de kamer zetten. Wil ook nog wel 's helpen. 

Je zou ook nog iets in het ledikant kunnen leggen wat jij hebt gedragen. Dan ruikt ze jou en voelt het misschien vertrouwt voor haar. 

Succes!

Bij ons sliep ze ook veel in de bak van de kinderwagen en had ze ook moeite met het ledikant. Staat het wiegje al in haar eigen kamer? Dan kan ze alvast wennen aan een andere ruimte. 
Wij hebben eerst de wagenbak in het bedje gezet en haar daarin laten slapen. Toen dit goed ging ben ik eerst 1 slaapje gaan proberen in het ledikant en dat zo uitbreiden. Het bedje voorverwarmen met een kruik hielp hier ook goed. Onze dochter is van eind september en we hebben echt de eerste 4/5  maanden het bedje steeds voorverwarmd. 

Zonder oordeel, maar misschien is ze nog te jong om in een ledikantje te liggen? Ons manneke is nu 5 maand en we gaan deze maand proberen hem in zijn ledikantje laten slapen! Wel heeft hij al regelmatig overdag daar geslapen vanaf 3,5 maand! Anderen zullen dit veel te oud vinden maar hij lijkt er nu pas echt aan toe! Een baby van 8 weken heeft echt nog de geborgenheid van een wiegje nodig, lijkt mij maar daar zullen de meningen ook weer over verdeeld zijn! Is het echt nodig om haar al in het ledikantje te leggen i.v.m jullie eigen nachtrust? Want juist het wiegje naast het bed heeft erbij ons voor gezorgd dat we bij wakker worden gelijk een handje op zijn buikje konden leggen ze dat hij gelijk weer door sliep! Niet de gebroken nachten van er telkens uit moeten om te troosten! Succes met je keuze hierin weet dat welke keuze jij maakt jij bent haar moeder en weet wat het beste voor haar is♥️

Misschien vindt je kindje het ledikant inderdaad nog te groot. Mijn dochter is nu 10 weken en sinds anderhalve week slaapt ze in haar ledikantje. Dit is wel haar wieg maar dan uitgebreid (Stokke), dus wellicht helpt dat. De slaapjes overdag worden nog wel bijna altijd in de box of op mij gedaan. Probeer inderdaad het ledikant wat te verkleinen!

Waar staat het wiegje? Wij hebben eerst de wieg in de eigen kamer van onze zoon gezet en toen dat 2 weekjes goed ging, hem in z'n ledikantje gelegd. 
Je zou 't bedje inderdaad kunnen verkleinen, voorverwarmen, misschien een hemeltje erboven als de wieg dat ook heeft, het beddengoed uit het wiegje in het ledikant gebruiken als dat past.. 

De reden dat ik graag wil dat ze in het ledikantje slaapt is omdat ze over een paar weken 2 dagen per week naar het kinderdagverblijf moet, en omdat ik denk dat ze niet lang meer in de wieg past (het is een lange dame ??‍♀️
zeker niet vanwege nachtrust, we slapen al weken heerlijk omdat ze van de laatste voeding doorslaapt tot mijn man naar z'n werk gaat.
ik kan inderdaad wel proberen de wieg in haar slaapkamer te zetten en dan snachts weer in onze kamer (gelukkig zitten er wieltjes onder!)
Maar snachts wil ik haar graag nog bij ons houden, ze is overdag sowieso geen goede slaper maar iedere middag een paar uurtjes zou voor mij toch wel schelen 

Terug
Bovenaan