Van wieg naar ledikant

Ha moeders!
Ons zoontje slaapt nog bij ons op de kamer in zijn wieg. Nu wil ik hem laten wennen aan zijn ledikant maar hij moet er niets van weten. Zet het dan op een brullen. Hebben jullie tips?

Heb je een wieg waar de bovenkant los van is? Wij hebben die namelijk in haar ledikant gezet om eerst aan de plek te wennen. Daarna gingen we op vakantie, sliep ze in het campingbedje en daarna meteen thuis in haar ledikant.
Je zou ook nog kunnen proberen om het op te bouwen met slaapjes overdag in het ledikant.

Wij hebben er een vlecht ingelegd. Een soort stuntbumper. Dan maak je het slaapgedeelte smaller als een soort wieg. Toen de onze 15 maanden werd hebben we het er pas uitgehaald. En hij slaapt prima.
Er komen nu vast reacties dat het niet veilig is en dergelijke maar als je het goed gebruikt, is er niks aan de hand.

Volgens mij gaat het hier om 2 dingen: wennen aan een ander bedje en wennen aan een andere kamer?
Wat je zou kunnen doen is het ledikant eerst op jullie kamer zetten en hem eerst aan het ledikantje laten wennen.
Wennen aan zijn kamertje kun je doen door hem bijvoorbeeld op zijn kamertje te gaan verschonen, aan en uit kleden, fles/bv geven. oftewel, daar tijd gaan doorbrengen. Ik geloof erin dat elke kamer een andere vibe kan hebben. 
Als dat allemaal goed gaat zou je kunnen beginnen met 1 slaapje overdag (de makkelijkste, vaak het eerste slaapje overdag) en dan zo langzaam uitbreiden. 
Succes!

Terug
Bovenaan