van wieg naar ledikant???

A

Anoniem

Guest
hallo,

ik heb een probleem(pje), mijn dochter van 6,5 maand past bijna niet meer in haar wieg nu heb ik al tig x geprobeerd om haar in haar ledikant te leggen maar dit lukt gewoon niet eerst heb ik de bak van de wieg erin gezet, ik dacht misschien helpt dit maar nee, en toen de dekentjes van de wieg misschien door de geur word ze wat rustiger ook dit lukte niet nu ligt ze weer in haar ledikant en brullen, krijsen en ze blijft maar doorgaan, maar ze past echt niet langer in haar wieg heeft iemand ervaring met dit en kan mij wat tips geven, alvast bedankt.

groetjes Bianca

Hoi hoi,

Heb je het idee dat het ledikant te groot voor haar voelt?
Ken je het begrip 'matrozen bedje'. Dan maak je het bedje helemaal tegen het hoofdeinde aan op, zodat de ruimte iets kleiner lijkt en ze zich dus meer geborgen zou moeten voelen. Er zijn zelfs speciale lakens voor. Als ik me niet vergis zijn ze te koop bij www.tinynanny.nl
Succes ermee!

Groetjes, Karin

Bij Lotte hielp het enorm om het bed als matrozenbedje op te maken. Op www.tinynanny.nl kun je zien hoe je dat opmaakt en wat ik bedoel.

Je kunt gewoon je eigen ledikantlakentjes gebruiken, of als je kleine te groot wordt een normaal eenpersoonslaken. Hierdoor kun je ze boven in het ledikant leggen en liggen ze lekker 'knus'.
Veel baby's hebben moeite met de grote lege ruimte boven hun hoofd. Hoe zou je het zelf vinden als je nog een meter boven je hoofd had in je bed?

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Het is inderdaad wel verstandig om eerst haar wiegdekentjes te gebruiken voor het luchtje. Heb je een hemeltje boven het ledikantje misschien of had je die in de wieg ook niet? Lotte wil ook nog niet goed slapen zonder hemeltje. Ik probeer het af te bouwen, maar dat lukt nog niet heel erg.

Groetjes, Marisa

@karin. Hahaha, zitten we op hetzelfde moment hetzelfde te typen! Nou ja, blijkt toch wel een goeie tip te zijn Bianca!

Hoi,

Stijn gaat ook altijd bovenin zijn bedje liggen en dan bij voorkeur dwars waardoor hij klem ligt. Kleine kinderen zoeken nog zo naar geborgenheid. Heb je al geprobeerd om je kleintje in een slaapzakje bovenin het bedje te leggen? Dan heb je verder geen beddegoed nodig en ligt het toch nog wat vertrouwd.

Groetjes van marloes

Hoi,

Stijn gaat ook altijd bovenin zijn bedje liggen en dan bij voorkeur dwars waardoor hij klem ligt. Kleine kinderen zoeken nog zo naar geborgenheid. Heb je al geprobeerd om je kleintje in een slaapzakje bovenin het bedje te leggen? Dan heb je verder geen beddegoed nodig en ligt het toch nog wat vertrouwd.

Groetjes van marloes

Terug
Bovenaan