van zes naar vijf flesjes, het eerste flesje

Hoi,
Isis (7 weken)  is nu over op vijf flesjes (á 135ml), haar voedingsschema is 7, 11, 15, 19 en 23 uur. So far so good. Alleen word ze 's ochtends om zes uur al wakker, ik rek de tijd door haar uit bedje te nemen en speentje te geven, valt ze weer half in slaap, tot 7 uur. Misschien kan ik het flesje iets eerder geven en compeseert het de rest van de dag? zodat we toch een beetje op schema blijven, wat zijn jullie ervaringen?

Hey hoi,

Ik zit met hetzelfde probleem (zie mijn eerdere discussie 'van 6 naar 5 voedingen en max. hoeveelheid'). Ik weet niet hoe zwaar jouw zoontje is, maar is het niet de bedoeling dat als je overgaat naar vijf voedingen je per flesje 150 ml kan gaan geven. Dan moeten ze tussen de 4 en 5 kilo zijn (zie ook het voedingsadvies op de pakken). Onze dochter is nu 5,5 week en ik wil de nachtvoeding er graag afhalen, maar zit er een beetje tegen aan te hikken. Want wat als ze nou 's ochtends om 5 of 6 uur al komt? Ik hanteer nl. hetzelfde schema als dat jij doet (starten om 7 uur). Ik weet ook niet meer hoe ik dit bij onze eerste dochter heb aangepakt. Die kreeg echter op het moment dat ze ging doorslapen (zo rond 5 weken) nog borstvoeding.
Kun je niet beginnen met de fles van 23.00 uur  op te hogen naar 150?

Ben benieuwd naar de reacties!

Hoi,

Mijn zoontje heeft een periode gehad dat hij ook rond 6 uur wakker werd. Dit compenseerde hij wel weer over de dag met slapen, spelen etc.. Na die eerste fles deed ik hem weer in bed en sliep hij erg lang.
Na die periode werd hij op een gegeven moment elke ochtend om 7.15 uur wakker. Past zich op een gegeven moment dus zelf aan.

Succes

Groetjes Marianne

hallo...

onze dochter is nu 11 weken en drinkt 150cc(ze is ongeveer 4240gram). wij hanteren hetzelfde schema alleen beginnen we om half 7....we geven om half 11, kwart voor 11 savonds haar 'laatste fles' en laten haar dan snachts zelf komen...meestal komt ze dan rond 3u half 4(laatste tijd meer half 4 dan 3u). om half 7 komt ze dan zelf vaak, maar we moeten haar ook wel eens wakker maken. In het begin maakten we haar wakker om half3, maar dan kwam ze ineens om 5u weer! vandaar dat we haar nu zelf laten komen snachts..heb het idee dat ze dan steeds wat later gaatkomen en dan op den duur op half 7 uitkomt??. ik zou het flesje geven niet vervroegen omdat zij eerder wakker wordt..denk dat je prima bezig bent om met het speentje haar slaapje te rekken...
wij hebben het trouwens vaak aan het einde van de middag...dan heeft ze om 5u een 'wakker moment' tot het volgende flesje...maar dat is minder vervelend dan snachts natuurlijk..
hopelijk heb je wat aan mijn verhaal!
succes!

nou we maken haar er niet voor wakker...maar ze komt zelf meestal ergens tussen 2 en 4u snachts wel een keertje...dan drinkt ze ongeveer 100cc...we maken dan wel 150cc aan, maar die drinkt ze nooit op. bij de voeding van half 11 savonds moeten we haar vaak wakker maken en dan drinkt ze ongeveer 90cc....dan krijgen we er ook echt niet meer in...als ze bij die nou ook de 150cc opdrinkt(zoals ze overdag doet) dan zou ze misschien wel doorslapen??

hallo,

onze dochter is 5,5 week (4150gr) en we maken overdag flessen aan van 150cc die gaan leeg. (7,11,14,17,20uur) en S'nachts flessen 120cc die gaan ook bijna leeg.(0,4uur)
Hoe krijgen we die nachtvoeding eraf? ze blijft vragen ze moet terug naar 6 flessen?
Hoe hebben jullie dat gedaan?

gr Bianca

Terug
Bovenaan