van zes naar vijf flessen

Hoi dames (en heren?),
wat zijn jullie ervaringen met het overgaan van zes flessen (flessenvoeding) naar vijf flessen. Isis is nu bijna 7 weken, ze krijgt Nutrillon hypo allergeen, 6 voedingen van 110ml. Grotere flessen kan ze niet aan (spugen, krampjes) terwijl ze wel meer wil per fles. Graag reacties
liefs Esther

hoi

onze meid is nu ook 11 weken en wij gaan ineens van 7 naar 5 flessen omdat ze de nacht grotendeels slaapt.

Maar is 6 flessen van 110 niet te weinig voor haar?

De reken formule is : 150 cc x 5,02 (gewicht)= (it moet ze per dag drinken) en dan delen door het aantal flessen wat ze krijgt.
dus als ze 6 flessen drinkt moet ze dus 125,5 cc drinken en bij 5 flessen moet ze dus
150,6 cc drinken.

Ze drinkt niet alle flessen leeg van 150 cc water en dan haar schepjes ( 165cc)
Maar het rekken ging erg gemakkelijk. Ze gaat erg gemakkelijk van 3 uur naar de 4 uur. De eerste flessen een beetje jengelen maar dan ff troosten en anders kreeg ze dan na 3,5 uur en dan na 3,75 uur. Dus ze is snel gewend.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Hetty

Hoi,

Marieke is met ongeveer 6 weken van zes naar vijf flessen gegaan, ging eigenlijk vanzelf omdat ze de nacht begon door te slapen (kwam om 5.30 -6.00 uur voor haar 1e fles).

Toen ze qua gewicht naar flessen van 180 ml kon, heeft ze weer een week of twee zes flessen gedronken. De flessen van 180 ml kreeg ze nog niet leeg, maar honger had ze wel. Ik ben gewoon 180  gaan aanbieden, maar omdat ze 30 tot 50 ml per fles liet staan, kreeg ze een zesde flesje extra.

Nu gaan alle flessen weer zo goed als leeg en zit ze weer op 5 flessen per dag.

Erica mv  Marieke

Hoi, mijn kleine meid is nu 12 weken en zit een week of 5 op 5 flessen van 120 cc. Soms laat ze 60 staan, bijvoorbeeld die van  18.00 uur. Maar voor de rest drinkt ze ze allemaal leeg. Wel voeden we 's avonds ipv 19.00 uur al om 18.00 uur, dus daar zit dan geen 4 uur tussen, maar dan is ze zo onrustig en om 18.30 ligt ze er weer in en hoor je haar niet weer tot de volgende fles van 23.00 uur.
Je zit op een gegeven moment zo te rekken en het werkt gewoon niet, dus daarom hebben we hiervoor gekozen. En het werkt!!
Groetjes

hoi Esther, ook ik zit met het zelfde probleem. Mijn dochter van 3 maanden kreeg 6 voedingen van 135 cc (totaal schepjes en water) nu ben ik over gagaan op 5 keer 165 cc ( totaal) staps gewijs dat wel maar het lijkt wel alsof ze last krijgt van haar darmpjes/maagje? ik probeer het nog 1 dag en anders ga ik weer terug op 6 × 135 cc. hoe gaat het nu bij jouw?

Hoi,
Isis is nu bijna 11 weken. Tot vorige week donderdag dronk ze 5 flessen van 150 cc (de laatste fles soms iets meer) Dit ging goed, op het cb raadde ze aan om meer aan te bieden, 165cc per fles, dit hebben wij geprobeerd, maar Isis kan deze hoeveelheid duidelijk nog niet aan, meer spugen en inderdaad ook meer krampjes. Nu, sinds vandaag geven we 155 per fles, even aankijken hoe dat gaat, anders weer terug naar 150 per fles, uiteindelijk heeft ze toch genoeg voor haar leeftijd en gewicht (4570 gram)
Ze geeft zelf heel goed aan wat ze aan kan! Dus de flesjes ophogen met 5 a 10ml werkt bij Isis het beste,
x Esther

Terug
Bovenaan