van zwanger worden naar zwanger zijn:) nieuw+vraagje

hallo meiden,
ik weet sinds zaterdag dat ik zwanger ben konden het bijna niet geloven die positieve test in onze handen!:)
vandaag via internet uitgerekend hoelang ik nou eigenlijk al zwanger ben ik dacht net 3weekjes ofzo, maar het blijken al 6weken te zijn haha :)
Heb weinig symptomen behalve ijzersmaak in me mond beetje moe en last van me rug en sinds gisteravond hoofdpijn en koorts:s of koorts erbij hoort denk ik niet maar zal wel aan het weer liggen.
Nu mijn vraagje; Zijn er meiden bekend met hms (hypermobiliteitssyndroom) die ook zwanger zijn of al kindjes hebben?ik hoor graag ervaringen!!
groetjes, liefs jennifer
 
Van harte gefeliciteerd!!

Ik heb geen ervaring met hms, maar wilde je gewoon even feliciteren! Vraag anders alvast wat info bij de verloskundige!
 
hallo Jennifer,

even een opmerking koorts hoort er niet bij en koorts moet je ook niet te lang hebben, want dat is niet goed. en ja ik ben ook zwanger en heb HMS ben nu bijna 16 week zwanger en ben heel benieuwd hoe het gaat lopen, maar tot nu toe geen lasten, die te maken hebben met de HMS.

groetjes Karin
 
hoi karin bedankt voor je reactie en bloempje27 ook uiteraard!denk dat ik gewoon kou heb gevat want heb nu alleen beetje hoofdpijnen hoesten, de koorts is zo goed als weg heb vrijdag wel een afspraak bij de ha dus vraag ik het gelijk.dat is goed nieuws dat je geen klachten hebt, heb je wel een speciale verloskundige of gynacoloog die wat meer over hms weten want dat lees ik namelijk op internet?!ik heb altijd al last van me onderrug maar nu wel meer last dus ik hoop dat het voorlopig zo blijft!fijn om iemand te spreken die hetzelfde meemaakt:) zou het leuk vinden om af en toe op de hoogte te worden gehouden en andersom uiteraard ,als je daar natuurlijk zin in hebt en behoefte aan hebt haha niks moet!!vind het namelijk erg spannend wat het met me lichaam gaat doen en wat andere meemaken met hms!
alvast bedankt voor je info!
groetjes jennifer
 
hey Jennifer,

mijn klachten van HMS uiten zich voornamelijk in mijn armen, schouders uit de kom en af en toe een vinger. gelukkig zijn dit niet de gebieden waar je echt veel last van hebt met de zwangerschap. wel ben ik bang voor de verweking in mijn heupen en knieen enzo, maar heb gelukkig nu nog geen klachten.
ik ben gewoon bij een gewone verloskundige, wel houdt ik het goed in de gaten en anders ben ik snel bij de fysio ofzo. ik maak me er nu nog niet zo druk om. ik sport nog wel om mijn spieren sterk te houden, ik volleybal nu nog 2x in de week, en ik kan 1x in de week fysiofitnessen onder begeleiding van een fysiotherapeut. als ik niet meer kan volleyballen ivm zwangerschap, wil ik een extra keer naar de fitness. en als het openlucht zwembad weer open is in april of mei dan wil ik gaan zwemmen. ik hoop dat het dan met de klachten wat mee valt.

hoe lang weet jij al dat je HMS hebt???

groetjes Karin
 
Hi,

Ten eerste van harte gefeliciteerd!!
Ik heb het in lichte vorm. Mag bepaalde sporten niet doen (zoals speerwerpen omdat ik dan mn arm uit de kom gooi) en bij de tandarts minimaal mn mond open doen omdat mn kaak er anders uitligt. En vooral in mn rug heb ik er last van.
Moet zeggen dat ik bij geen van de zwangerschappen er last van heb gehad. Heb er ook niet echt bij stil gestaan, ws omdat ik er weinig last van heb.
Ik zou gewoon dit bij de vk neerleggen, ik neem aan dat ze er wel wat van weet en tip en advies kan geven.
Hopelijk heb je er weinig last van en kan je genieten van je zwschap!!!
 
Hi,

Ten eerste van harte gefeliciteerd!!
Ik heb het in lichte vorm. Mag bepaalde sporten niet doen (zoals speerwerpen omdat ik dan mn arm uit de kom gooi) en bij de tandarts minimaal mn mond open doen omdat mn kaak er anders uitligt. En vooral in mn rug heb ik er last van.
Moet zeggen dat ik bij geen van de zwangerschappen er last van heb gehad. Heb er ook niet echt bij stil gestaan, ws omdat ik er weinig last van heb.
Ik zou gewoon dit bij de vk neerleggen, ik neem aan dat ze er wel wat van weet en tip en advies kan geven.
Hopelijk heb je er weinig last van en kan je genieten van je zwschap!!!
 
@kaatje
beperkte klachten dus?klinkt heel fijn haha wou dat ik zo weinig klachten had;)
Ja sporten deed(doe) ik ook alleen ben op dit moment niet vooruit te branden dus als het even gaat wil ik zo snel mogelijk de sportschool in en doen wat ik nog kan doen om mijn spiermassa nog te behouden voordat ik ga bevallen:)
ik ga vrijdag naar de ha en dan laat ik me inlichten wat het beste is qua vk vanwege de vele klachten die ik heb (zonder zwangerschap al)!ik weet nu sinds ongeveer 5jaar dat ik hms heb, hoelang weet jij het al?
@teygetje
dankje voor de felicitatie:) voor jou geldt hetzelfde ook gefeliciteerd hoever ben jij al?
ook een lichte vorm, ik vind zelf dat ik ook een lichte vorm heb maar als ik jullie hoor dan heb ik er wel aardig wat klachten bij haha mijn rug is elke dag een drama en op dit moment merk ik dat het wel erger wordt(wat waarschijnlijk door de zwangerschao komt).me knieen,heupen, enkels en schouders zijn ook geen feest maar dat wisselt elke dag weer in mate dus ik blijf lekker bezig:)
fijn dat je weinig of geen klachten heb gehad tijdens je zwangerschap!
bedankt voor de informatie!!
groetjes jennifer
 
Terug
Bovenaan