Vanacht naar huisartsenpost met Kay..

A

Anoniem

Guest

Hoi Mama's,

Ik schrok me vanacht werkelijk een hoedje. Zoals jullie weten is kay al een dikke week ziek en is hij aan het opknappen van een oorontsteking. Hierbij horen  schommelende temparaturen..

Kay was vanacht  om 01:00 uur aan het kermen en huilen, en omdat hij die dag niet goed had gegeten en voor hij ging slapen 39,4 koorts had, ging ik naar boven,  was nog wakker, om hem een klein flesje melk te geven. Ik pakte hem uit zijn bedje bij mij op schoot en voelde toen dat Kay helemaal koud was. In de tussentijd  was Kay al het flesje aan het drinken en wachte ik even totdat hij dat leeg had.  

Hierna meteen een klein lichtje aan gedaan, want ik zat half in het donker, om hem even te bekijken. Hij keek intens wit en had paars rode kringen om zijn ogen! Ik schrok me helemaal lam!! Gelijk zijn temperatuur gemeten en deze gaf maar nét 35 graden aan. Natuurlijk gelijk mijn vriend naar boven geroepen om Kay even in de gaten te houden en warm aan te kleden en dat ik de huisartsepost ging bellen. Ook mijn vriend schrok zich rot.

We mochten gelukkig meteen komen en dus gelijk naar het ziekenhuis gereden. Onderweg kreeg Kay alweer wat praatjes en trok het rood rond zijn ogen alweer iets weg wat me wel geruststelde. Na controle bleek dat Kay zijn temperatuur té snel gedaald te zijn welke normaal gesproken geleidelijk aan hoort te gaan. Maar Kay keek gelukkig helder uit zijn ogen en was ook weer ineens heel vrolijk. Hoe het precies is gekomen wist hij ook niet, alleen dat het er nu weer goed uit zag.

Pff,.. Ik heb al aardig wat gezien en gedaan met m'n werk en kan er erg goed mee omgaan, maar nu met je eigen kind was ik zo enorm zenuwachtig en in paniek! Ondanks mijn paniek wel rustig gebleven gelukkig, heb zelfs gereden, maar toch!

Achteraf moet je er wel weer een beetje om lachen. Want we kwamen binnen bij de dokter en gingen zitten en het eerste wat Kay deed is schaterlachen naar die man..Dan kom je al bijna niet meer geloofwaardig over haha.. de boef.. Hij vond het allemaal wel interessant en leuk, terwijl wij helemaal in de stres zaten!

De hele nacht heeft Kay nog liggen huilen en is hij erg onrustig geweest en haalde weer gelijk een temperatuur van 39.4. Wat een extreme schommelingen hè..Morgen weer naar de huisarts omdat de koorts nog steeds niet is gaan zakken. Kay Krijgt dan antibiotica..

Hopelijk is het dan eindelijk eens afgelopen en krijgt mijn kleine manneke weer wat kleur op z'n snoetje..

Dus mama's, zorg ervoor dat je alle noodzakelijke instanties en nummers in je telefoon hebt staan!!

Esmé mv Kay

Hoi Esme,

Dat was idd schrikken zeg! Je hebt goed gehandeld hoor! Hier in huis staan gelukkig ook alle nummers die nodig zijn! (keukenkastje, badkamer-medicijnkastje, in alle telefoons).

Gelukkig dat het nu weer "beter" met hem gaat.

Geef hem maar een hele dikke knuffel van ons!

Groetjes, Marieke  

Pff eng joh!
Gelukkig is alles weer redelijk oke nu.
Hoop dat de antibiotica helpt want het is nu wel weer genoeg met ziek zijn!
Groetjes Kirsten

Pfff...schrikken zeg! Tjonge. Goed dat je bent gaan kijken toen hij zo lag te kermen.
Gelukkig kunnen die kleintjes wel heel wat hebben, maar wat je zegt, het gaat om je eigen kind, dat is natuurlijk heel anders dan iemand anders of een onbekende.

Ga Kay maar lekker veel knuffelen..
Beterschap!

Ellen

Jeetje dat is idd heel erg schrikken!!! Ik zou zeggen houd hem goed in de gaten en beterschap!
Liefs Maaike

Jee, je schrikt je helemaal rot zeg! Beterschap met hem! Jasper heeft het laatst ook gehad en de antibiotica werkte snel dus hopelijk ook voor Kay.

groetjes Jacqueline

Jeetje Esmé, wat zullen jullie geschrokken zijn! Krijg het er helemaal benauwd van.
Goed dat je direct naar de huisartsenpost bent geweest.
Sterkte met je ventje en ik hoop dat hij snel opknapt.

Groetjes Fennie en Jente

Hé jakkie wat een nacht zeg!

Ik heb het ook wel es gehad dat ik dacht dat Finn doodziek was.
Gelijk de dokter gebeld en we konden gelijk komen.
Toen ik 'm in de Maxicosi legde hield ie opeens op met huilen en tegen de tijd dat ik 'm bij de dokter moest uitkleden lag ie slap van het lachen . Hmpff.....
Nouja, gelukkig maar natuurlijk. Finn is een echte dramaking, want ik ben al 4 keer voor nop naar de dokter geweest met 'm. Maar beter 100 keer voor niks dan 1 keer te laat.

Succes met je zieke ventje.

Liefs,

Tessie

Terug
Bovenaan