Vanacht weer naar het ziekenhuis geweest en wat is het druk hier op het forum!

A

Anoniem

Guest
Kijk ik even een paar uurtjes niet staat er toch veel op! Leuk om te lezen weer allemaal.

Nou vanaf gistermiddag de hele tijd harde buiken gehad (leek eigenlijk wel 1 lange), maar dacht dat het afgelopen nacht wel rustiger zou gaan worden en ik lekker zou kunnen slapen. Nou, daar is dus helemaal niks van terecht gekomen. Ik had weer weeen die op en af kwamen en uiteindelijk maar weer het ziekenhuis gebeld (daar hadden ze de vorige keer gezegt dat als je niet van de pijn kan slapen dat ik maar moest bellen). We konden dus langskomen zodat ze even konden kijken. Wij dus weer die hele trip ondernomen, maar moet zeggen dat ze echt goed voor me hebben gezorgd. Er stond gewoon een rolstoel klaar midden in de hal en kregen gelijk drinken. Maar goed ik dus weer voor de zoveelste keer aan de ctg en ze hebben een inwendig onderzoek gedaan. Conclusie was: alles met de baby goed :D en het waren dus weer voorweeen (begin er echt helemaal gek van te worden). Gelukkig zijn al die voorweeen niet voor niks geweest. De buitenste baarmoedermond staat al helemaal open. Alleen de binennste baarmoedermond nog niet en het is nu dus wachten tot ik ontsluitingsweeen ga krijgen. Dat kan vanavond zijn, maar dus ook over 2 weken.
Dus weer afwachten. Soms ben ik best een beetje jaloers op de dames die al weten wanneer het gaat komen, maar wil ook niet ruilen hoor, want een ks of een inleiding zou ik niet willen. Wordt mijn zwangerschap alleen nu echt zat. Zoals mijn vriend het vanochtend zei: het is gewoon 9 maanden lang 1 groot drama.
Sorry, maar moest ff mijn verhaal kwijt. Meestal ben ik ondanks alles best wel positief, maar nu ben ik het echt even spuugzat!

Liefs maaike

Volgens mij zijn we het allemaal zat!! Ik hoop voor je dat de ontlsuitingsweeen snel gaan komen. Kan zelf ook niet wachten maar moet officieel nog 4 weken. Maandag horen we wanneer dame gaat komen want ik moet ook een keizersnee. En inderdaad is dat ook helemaal niets, maar een gewone bevalling is ook echt geen feest. Het enige dat ik fijn vind is dat ik meteen een KS krijg en dus niet eerst de weeen door hoef om daarna een spoed KS te krijgen. Succes nog even, en de laatste loodjes wegen het zwaarst zullen we maar zeggen.

Neej een gewone bevalling lijkt me idd ook geen feest. Ik wil alleen liever niet ingeleid worden of ks, doordat ik een paniekstoornis heb. Dat gaat nu heel erg goed, maar als ik zou weten dat ik de volgende dag een ks of bevalling krijg is de kans op paniek heel groot, dus vandaar.
De laatste loodjes zijn gewoon zwaar. Het begin vond ik zelf wel veel erger, maar nu zit je zo te wachten tot het door zet en daar word ik af en toe gestoord van. ben ook zo benieuwd hoe ze eruit ziet! Heel veel sterkte iedereen!

hoi maaike
wat een gedoe iedere keer maar bij jou zit er schot in
wat ik wel vind is als pijn hebt vergeet je de paniek ik heb hele erge hyperventielatie de hele dag ik kan niet gewoon ademen maar dat komt omdat ik er de hele dag op let krijg ik pijn moet ik me ergens anders op fockussen
ik hoorde vd week dat ik als ze in stuit bleef liggen een ks zou krijgen ik zag me zelf ook al helemaal paniekaanvallend daar in de ok liggen zonder te kunnen ademen
nee als ik zou weten wanneer het zou gebeuren zou ik me veel te druk maken dus laat het maar zou
Maar wel een beetje snel graag want ik vind het net als je man 9 maanden een groot drama en mijn man denk ook
gelukkig hebben we er al 2 dus laten we echt hierbij pufffff en kan ik weer lekker mijn pillletjes slikken
nou jij veel sterkte groetjes marina

Ik heb dan geen paniekstoornis, maar heb wel sneller dan gemiddeld last van angsten. Bij mij werkt het weten wanneer juist rustgevend (geeft me een gevoel van controle). Het werkt helemaal rustgevend dat ik als het goed gaat geen gewone bevalling meer hoef te doen. Ben namelijk erg in paniek geraakt de vorige keer omdat ik enorm overvallen was door de pijn. Daar was ik nu al maanden bang   voor ook.

Dank je wel voor jullie lieve reacties! Geeft me echt het gevoel dat ik niet de enige ben in deze situatie met paniek/ angst. Het is bij mij ook tijdens de zwangerschap opeens heel heftig op komen zetten. Daarvoor had ik weleens een aanval gehad, maar verder nooit wat mee gedaan en niet zo erg als de aanvallen die ik nu kreeg. En ik heb me een paar weken heel goed gevoeld, maar nu zo aan het eind van de zwangerschap komt het toch weer opzetten. Ook mede doordat mijn vriend weer aan het werk gaat na 6 weken thuis te zijn geweest (is muzikant en geeft les, dus vrij daarvan in vakanties). Het scheelt wel dat hij vanaf volgende week i.p.v.1 dag/avond les te geven op een muziekschool hij 2 dagen les gaat geven bij Frank Sanders musical academie. daardoor is ie 's avonds iets meer thuis. Ach, het komt vast allemaal goed... kan alleen niet wachten tot het kindje er eenmaal is. Jullie allemaal heel veel sterkte!

Terug
Bovenaan