Vanaf 1 jaar gewone melk?

Hoi allemaal,

Over een maand wordt mijn zoontje 1 jaar. Hij krijgt nog 3 flessen melk op een dag (ontbijtpap, bij de lunch en voor het slapen gaan). Ik twijfel een beetje of ik overga op peutermelk, of op gewone melk.
Wat doen jullie zoal?

Bedankt alvast!
Arjanne
 
Ik ben overgestapt op gewone halfvolle melk. Inmiddels vindt ze dat niet zo lekker meer, dus tussen de middag krijgt ze een beker karnemelk, yoki of chocolademelk.
Voor de pap gebruik ik wel gewoon melk en soms voor het slapen gaan nog een klein flesje melk.
 
Ik heb nog wel tot in ieder geval 21 maanden peutermelk gebruikt, A omdat zoontje niet zo fantastisch groente at tussen 12 en 21 maanden (nu is hij 2 en wordt het langzaam beter) zo had ik in ieder geval het gevoel dat hij toch een behoorlijk gedeelte vitamines en mineralen binnenkreeg middels de melk.
En B omdat hij nog een avondfles kreeg dus dan eigenlijk veel te veel eiwitten kreeg. In de peutermelk is daar meer rekening mee gehouden.
Toen hij minder melk ging drinken en in de zomermaanden (is de weerstand zowieso al hoger) zijn we zonder problemen overgestapt. Wel merk ik dat hij het lekkerder vind als het even in de magnetron gaat, niet warm maken maar alleen dat het hele koude eraf is..

Groetjes Sas
 
Ik heb tot bijna 2 jaar peutermelk gegeven, inderdaad ook omdat daar toch meer in zit dan gewone melk en m'n zoontje vaak verkouden was.

Intussen lust hij helemaal geen melk meer en ook geen peutermelk dus zitten we weer met een ander probleem... Hij drinkt nu yoki, optimel of yomild en een flinke hoeveel heid toetje (wel gewoon yoghurt of kwark) om maar aan z'n calcium te komen.
 
Wat er aan extra qua vitamines en mineralen zit in peutermelk is te verwaarlozen hoor!
Enige echt extra is vitamine D (kun je makkelijk zo geven) en verder vooral zetmeel (gaan ze vol van zitten zodat ze andere dingen slechter eten), suikers (ook niet echt nodig) en ijzer (maar die is van een slecht opneembare soort).

Met 9 maanden kun je al met gewone melk beginnen, na een jaar is het echt onzin om nog kunstvoeding te kopen (tenzij je kind echt niet anders drinken wil).

Overigens: Optimel is absoluut ongeschikt voor kinderen! Het is een dieetdrankje voor volwassenen. Er zit geen vet in (hebben ze nodig om de eiwitten te kunnen verteren) en veel zoetstoffen (heel slecht voor kinderen).
 
Wij zijn met 11 maanden overgestapt op halfvolle melk. Ze krijgt dat 's-ochtends pap met halfvolle melk, en tussen de middag een bekertje halfvolle melk....

We zijn ook in 1 keer overgestapt, en hadden hier helemaal geen problemen mee.....
 
Onze zoon krijgt ook vanaf een jaar hv melk. Hij krijgt 's morgens 1 beker bij de boterham en 's middags 1 beker bij de boterham. 's Avonds geef ik nog een fles avondpapje van de bambix. Waar je wel op moet letten is dat wanneer ze over stappen op normale melk, je vit D druppels moet gaan geven. Ongeveer 10 druppels per dag tot een leeftijd van 4 jaar.
 
Terug
Bovenaan