vanaf 16.00/16.30 uur is niets meer goed...

A

Anoniem

Guest
hebben jullie kindjes dat nu ook?

vanaf de een na laatste voeding, zo rond 16.00/16.30 uur is niets goed meer voor madam. in de wipstoel wil ze niet, liggen wil ze niet, slapen wil ze niet etc... alleen bij mama zitten, maar ja dan komt er niet zo veel uit m'n handen en het eten moet toch ook op tafel.

hebben jullie tips??

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

Hoi Debby

Ik dacht dat ik de enige was met dit probleem!! Mijn dochter wil dan ook niks, ze is eigenlijk hartstikke moe maar wil niet slapen. Ik probeer altijd het eten zover mogelijk voor te bereiden 's middags. Maar meestal ook geen succes hoor, dan is ze aan het miemelen als wij aan het eten zijn. Ik ga 's avonds wel vaak een stukje met de kinderwagen lopen dan slaapt ze in ieder geval nog een half uurtje. Echte tips heb ik niet want ik heb er zelf ook een aantal nodig.

Groetjes Naomi
(mv Maud 29-07-07)

hoi, nou mijn zoontje heeft dit ook hoor.
Maar dan in de aviond vaak van 19.00 tot 20.00.
Dit zijn gewoon de huil uurtjes.
Hou er rekening mee dat een baby een hele hoop prikkels op een dag opdoet.
Een reactie hierop aan het ein van de dag is huilen, hangerig.
En dan zijn ze het liefste bij mama.
Probeer hieraan toe te geven, je kindje heeft je dan echt even nodig.
Probeer overdag je ding te doen en dan maar iets later eten.
Deze fase gaat echt vanzelf wel weer over.
Ook kan ik je als tip geven, als je denkt dat je baby erg moe is, maar gewoon zijn slaap niet kan vatten, baker hem/ haar dan in.
Dat gaf bij mijn zoontje erg veel rust, en ze slapen dan langer, want van die hazenslaapjes worden ze ook niet vrolijker.
Nou succes, groetjes michelle

Hoi Michelle

Soms wil ze nieteens bij mama zijn, dan is echt niets goed. Ik ken het inbakeren ook, inmiddels doe ik dit alweer 10 weken en dat bevalt inderdaad uitstekend alleen 's middags werkt het echt niet. Maar wel bedankt voor je reactie

groetjes Naomi

Hoi,

Onze zoon slaapt rond die tijd ook heel onrustig. Nu heb ik gehoord dat de laatste slaap (die dus na 16:30 en voordat ze de nacht ingaan) de eerste slaap is die eraf gaat, en meestal gebeurt dit rond 6mnd (dan slapen ze vaak nog maar 2 slaapjes. Misschien zitten de baby's nu in een overgansfase van wel/niet het slaaptje en straks kunnen ze wel wakker blijven, omdat ze het dan wel redden. Dus het gaat veranderen :)

Groetjes Irma
mv Cas 29-06-2007

Terug
Bovenaan