Vanaf 2 weken oud, regelmatig blauwe plekken...

Hoi,

Mijn zoontje is van april 2009, en al sinds 2 weken oud, heeft hij regelmatig blauwe plekken... Altijd op zijn hoofd/gezicht, soms op zijn buik en rug, maar nooit op zijn benen of billen... Met de vaccinaties kreeg hij dus ook geen blauwe plekken.
Hij kan alleen maar op zijn buik slapen, en voordat hij in een slaapzak lag, was hij idd erg wild, maar sinds hij in de slaapzak slaapt, wordt hij wakker zoals ik hem in bed leg, en ik kijk regelmatig!
Kan iemand mij misschien helpen met wat meer informatie???? Het CB schuift het een beetje weg...
Thx
Radeloze moeder...
 
Zou er eens met je huisartd of kinderarts over praten als ie spontaan maar blauwe plekken krijgt is het wel wreemel bewegd .. ze kunnen in een slaapzak ook nog veel bewegen en zelfs staan en lopen als het moet dus daar moet je je niet in vergissen, maar jou zoontje is nog wel jong dus lopen of staan zal hij nog niet doen.. succes
 
Ja op naar de huisarts. Zomaar blauwe plekken, daar zou ik van willen dat er naar gekeken wordt.
Succes.
 
Zomaar blauwe plekken krijgen is niet normaal. Het kan (hoeft natuurlijk niet) wijzen op een bloedstollings ziekte of wat andere zaken. Het lijkt me het verstandigst als je het eens laat uitzoeken door de huisarts, als het niets is hoef je je verder niet ongerust te maken en mochten ze wel iets vinden dan kan er iets aan gedaan worden.
Laat even weten hoe het is afgelopen...

Sterkte
 
Hoi, bedankt voor jullie advies, en ik "wacht" even de volgende blauwe plek(ken) af, en ga dan direct naar mijn huisarts...
Als ik meer weet, laat ik het weten!

Bedankt!
 
Hoi
Ik zou even laten weten als ik wat wist...
Langs de huisarts geweest, doorverwezen naar het ziekenhuis voor bloedonderzoek...
Uit de test kwam niks, alles was in orde, er was alleen een bepaalde waarde erg laag, heeft te maken met de lever, maar verder niks te maken met de blauwe plekken, en om te kijken of die waarde nog omhoog gaat, moet ie over ong 4 maandjes weer bloed laten prikken.

Maar wat betreft die blauwe plekken, nou moet ik van de huisarts wachten op de volgende blauwe plek en dan gaan ze die nare testjes doen :-(
Dan gaan ze oa een krasje maken in zijn arm, en kijken hoe lang het bloed, zijn arm afknellen en kijken hoe de bloedvaten daarop reageren... Dit zijn testjes om de kijken of het met zijn bloedstolling gaat.

Als ik meer weet, horen jullie het!

Groetjes
 
Hoi hoi

Kruipt je kleine ook het hele bed door en tilt hij zijn hoofd zelf op dan kan het ook zijn dat ze hun hoofd stoten aan het hoofdeind of de spijltje dat heeft onze jongste namelijk regelmatig.
 
Terug
Bovenaan