Vanaf hoe oud laten doorslapen snachts?

A

Anoniem

Guest
Hey meisjes,

Morgen is ons dyenthé 4 weken,ik maak haar snachts nog altijd wakker op het juiste uur voor haar flesje maar weet dus niet vanaf wanneer je best begint met proberen te laten doorslapen...
Ze woog 2kg380 bij de geboorte en moest nog goed bijkomen dus durfde haar niet laten doorslapen,nu wog ze eergisteren 2kg770,mss dat ik beter wacht tot ze 3 kg weegt?
Voor de rest doet ze het heel goed en ook eten gaat heel goed,ze drinkt meestal 80 ml op en ze hadden in het ziekenhuis gezegd van ze moet 60 ml drinken maar mag 75ml,dus ze drinkt al 5 ml meer dan mag eigenlijk,denk niet dat dit kwaad kan,maar betreft dat slapen,zou het echt niet weten,als iemand tips heeft voor mij of iemand dat ook een prematuurtje had en beetje haar ervaringen kan vertellen,zou heel lief zijn...
Liefs orchi

wat een prachtige naam!! van je dochter

ella is morgen precies een maand en ik probreer haar al wel te laten doorslapen en zorg gewoon overdag dat ze op tijd een flesje krijgt ik had iedere x zon gedoe snachts en savonds met laatste fles... dat ik haar nu tussen 10/11 uur een fles geef en dan afwacht wanneer ze komt en vanaf die tijd pas ik de 3a4uur weer aan..

ella woog bij de geboorte 3380 en afgelopen maandag op cb 4020 dus een stuk zwaarder dan die van jou .. ik zou als ik jou was gewoon cb bellen omdat ze misschien met haar gewocht idd de fles snachts nodig heeft. merk ik soms ook aan ella dan is ze overdag net zolang drammerig dat ze wat extras krijgt dan is t goed dus

;heb ze snachts onbewust echt haar flesje wel gemist :p nou ja dat geeft dan niet...

liefs miranda

He meid,

Mijn zoontje is nu 3,5 week en hij krijgt zijn laatste voeding 's avonds om 12 uur.
Hij slaapt dan door tot kwart voor 7 's ochtends.
Dus volgends mij kan je het echt wel proberen.
Ze wennen heel erg snel aan de aandacht.
Dus je kan het beste het zo snel mogelijk aanleren.
Hoe moeilijk het ook is.
Mijn zoontje huilt dan ongeveer een half uur.
Maar valt dan wel in slaap.
Het huilen gaat door merg en been maar je moet het niet toegeven.
Ik doe dan oordopjes in mijn oren.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes mirjam

Hi!

Myrthe is inmiddels ruim 2,5 week en weegt nu zo'n 2800 gram. Bij haar geboorte woog ze 2590 gram. Ik heb ook navraag gedaan over de nachtvoedingen en het consultatiebureau vertelde mij dat we die in principe kunnen overslaan. Ik zette ook nog trouw de wekker, maar doe dit dus niet meer. Ze komt nu rond 4 uur. Ook nog erg vroeg hoor, maar we gaan dit wel oprekken naar 7 uur. Ben benieuwd wanneer het gelukt is.
O ja Myrthe krijgt inmiddels 100 cc per voeding (6 voedingen per dag).

Succes!

Groetjes,
Ivanka

Hallo

Ik zou niet meer de wekker zetten voor de voeding 's nachts. Overdag wel rond de 3 á 4 uur aanhouden en kijken hoe laat ze gaat komen
's nachts!! Volgens mij is het zo dat de kinderen onder de 3 kilo om te 6 uur voeding nodig hebben voor hun bloedsuikerspiegel. Onze tweeling komt ook nog steeds 's nachts. Nou is degene die het hardst huilt om eten Sem en die weegt meer dan 4 kilo en die heeft het dus niet eens nodig maar wil het wel. Milan zou misschien wel doorslapen als zijn broertje niet zo heel hard zou huilen. Laten huilen voor voeding vind ik echt nog te jong. Ook Anouk wordt dan wakker en zit ik met 3 huilende kinderen. Ik weet dat de nachtvoedingen zwaar zijn maar het gaat er binnenkort echt vanaf, daar ben ik van overtuigd. Sem mag nu naar de 150 cc en misschien gaat hij dan 's nachts langer slapen. Please Please...

gr angelique en succes en bel voor alle zekerheid het CB. Geeft altijd een prettig gevoel over wat zij zeggen en je eigen gevoel volgen dan komt het vast goed met je meisje.

Hee meiden!

Ik geef BV en voedt echt op aanvraag. 'S avonds voedt ik Danique na het badje, dat is rond 19.30/20.00. Daarna gaat ze heerlijk slapen (mijn zoontje ook en ik vaak ook!!!)
Ze komt dan 's nachts om half 2 weer voor de voeding en daarna om 6 uur..

Ik vind dit goed te doen hoor!! Bij mijn zoontje deed ik het ook zo en die sliep vanaf dat hij 5 weken was door van 's avonds 22.00 tot 07.00.
Hopenlijk doet zijn zus hem na!!!

Danique is nu 26 dagen (3,5 week)

Laten huilen doe ik absoluut niet... Een baby kun je echt nog niet verwennen...
Die hebben troost nodig... Het enige wat ze kunnen doen om iets duidelijk te maken is huilen...

Liefs, Mar

Terug
Bovenaan