Vanaf hoe veel weken kan bbz fataal zijn?

Hallo dames,

Ik heb in het verleden een mogelijke bbz gehad, of dat het geval was kon niet meer met zekerheid worden vastgesteld. Het was of een 'gewone' miskraam of een miskraam ten gevolge van een bbz. Nu ontdekte ik vandaag weer zwanger te zijn. Ik zou normaal gesproken pas morgen of dinsdag ongesteld moeten worden, dus het is nog heeeeel vroeg! Nu ben ik door de vorige keer een beetje bang geworden en vroeg me af in welk stadium een bbz een fatale bloeding kan veroorzaken?

LadyBird

Ladybird kan je geen antw. Geven maar bel
morgen even met een verloskundige! Scheelt je heel 
Wat stress wat je nu niet kan gebruiken :)

Hey Ladybird,
Bij een bbq heb je zulke zware steken in je onderbuik dar je daar wel op moet reageren. Als je zulke krampen krijgt dan wordt je vaak wel met spoed naar naar de gynaecoloog doorgestuurd. Die kunnen dat doormiddel van een inwendige echo snel vaststellen. Ik durf niet precies te zeggen vanaf wanner het gevaarlijk wordt. Succes in ieder geval. 

Denk dat ik idd morgen gelijk maar even ga bellen! Vorige keer ging het met zes weken mis met idd heftige buikpijn. Wat dat betreft voelt het dit keer heel anders, maar dat hoeft natuurlijk niks te zeggen.. 

Halloo, ik snap je angst heel goed. Ik zal gewoon bellen en uileggen wat er gebeurd is. Met een bbz kunnen ze er beter te vroeg bij zijn dan te laat. Bij mij is het met 9 weken fout gegaan, met spoed opgenomen en geopereerd ik zat dus in het fatale gedeelte. Gelukkig goed afgelopen maar wel de rechterkant van me eileider verwijderd. Nu ben ik inmiddels weer zwanger, en de eerste weken waren een hel zo bang ik was dat het weer zou gebeuren. Ik heb toen me dokter gebeld deze maakt zelf ook echo's en vanaf 4/5 weken heeft ze me al in de gaten gehouden. Bij week 5 was zelfs het vruchtje al te zien in me baarmoeder dus vanaf dat moment wist ik iedergeval dat het deze keer wel op de goede plek zat. Wat een opluchting! De bloedingen begonnen trouwens wel al bij een week of 6. Zolang je geen bloedverlies heb zal ik je ook niet teveel zorgen maken, bel je vk of gyn of evt dokter en leg je zorgen uit dan kunnen ze je misschien iedergeval wat betreft een bbz snel gerust stellen. Succes en fijne zwangerschaps :) 

Hoi Nikki,

Bedankt voor je reactie en gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe ver ben je nu? En wat fijn dat het nu goed gaat! 
Ik heb morgen een afspraak met mijn huisarts, krijg dan ook te horen wanneer ik voor de eerste echo kan, dat zal in ieder geval binnenkort zijn. Probeer het wel los te laten, schiet er niks mee op als ik me druk maak, maar dat is wel moeilijk ?

Terug
Bovenaan