Vanaf hoeveel maanden extra drinken bv thee

Hoi Dames,

Vanaf welke leeftijd geven jullie extra drinken aan jullie kindjes?
Ik drink zelf altijd rooibosthee. Noa vindt het erg leuk om te kijken hoe ik mijn thee
drink. Nou heb ik haar van de week met het warme weer een beetje thee in haar flesje
gegeven en ze vond het heerlijk.
Weet iemand van jullie of dat al mag?
En wat geven jullie en vanaf wanneer hebben jullie dat gedaan?
Alvast bedankt!

groetjes Marijke

Ja hoor, water en rooibosthee mag al lang. Met rooibos kun je zelfs flessen maken tegen krampjes, dus dat is alleen maar goed. Het enige wat je even in de gaten moet houden is dat als je kindje geen goede melkdrinker is, dat ze de voeding niet gaat vervangen door water/thee.

hoihoi

ik geef nathalia vanaf dag dat het lekker weer is, dus zeg vanaf maand 3 ongeveer ongeveer extra drinken.
thee, siroop (rose vicee) , water. ik geef maar kleine beetjes per keer maar t kan natuurlijk geen kwaad.
anders gezegd, het is alleen maar goed voor ze.
geef de thee licht en laat t afkoelen net zoals de melkfles.
ik geef meestal 10 a 15cc per keer.
(met warm weer krijgt ze bijna elk half uur 15cc ongeveer)

liefs, do

Hoi,

Extra vocht mag natuurlijk altijd.
Helemaal als het van dat warme weer is.
Zolang ze het wil drinken en ze het lekker vindt dan is het goed.
Yordi heeft tot 6 maand geweigerd om wat anders te willen drinken.
Water, diksap, roosvicee, ranja en thee, we hebben alles geprobeerd hij wou het gewoon niet. nu drinkt hij sinds kort een klein beetje ranja en daar ben ik al lang blij van.
Ik persoonlijk maak er niet zo druk over wat hij "wel of niet mag", ik doe het gewoon op mijn eigen gevoel. Zolang hij het lekker vind dan vind ik het prima.

Liefs marielle

Hallo,

natuurlijk kunnen ze extra vocht bij krijgen dat is geen probleem, ik zou wel een beetje oppassen met rooijbosthee, want het kan ook diarree veroorzaken!! Goed en rustgevend voor de darmpjes is het wel maar ik heb ook al meegemaakt dat mijn zoontje er verschrikkelijke diaree van kreeg.

En ....wat is er mis met water???
Succes, groetjes Lonneke

Hoi,

Mijn dochter krijgt roosvicee. En alleen als het erg warm is. Ze heeft reflux dus extra vocht gaat er nog sneller uit omdat het te dun is.
Water drinkt ze niet en thee vind ze smerig, dus dan is mijn keus snel gemaakt.

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan