vanaf hoeveel maanden in de wandelwagen?

Mijn zoontje van 4 maanden is flink gegroeid en past bijna niet meer in de reiswieg van onze driewieler (Urban Jungle). Nu kunnen we onze wagen ook als buggy gebruiken maar ik vraag me af of dat al wel mag met 4 maanden? De buggy kan overigens ook vrij plat zag ik dus misschien is dat een idee met zo'n mummy-slaapzak erin? Vanaf welke leeftijd gebruikten jullie de buggy?
 
Mijn zoontje is 5 maanden en hij mag van het cb in de wandelwagen in de laagste stand zeg maar. Hij is ondertussen wel al 68 cm en weegt 7810 gr., kan ook al redelijk zelfstandig zitten. Je moet denk ik wel goed oppassen dat je het niet te vroeg doet. Als ze nog te klein zijn kunnen ze hun hoofdje nog niet goed in bedwang houden en zijn de ruggewerveltjes nog niet stevig genoeg om in een buggy te kunnen.

groetjes
 
Hoi Maria,

Mijn zoontje is nu 4 maanden en ik had hetzelfde probleem. Ik had het voorgelegd aan een moeder die ik kon van de gym en zij deed haar dochter al in de buggy met slaapzak. Dus vanaf vandaag heb ik dat ook gedaan, in de ligstand. De vering van hetonderstel blijft hetzelfde. Mijn zoontje vondhet wel interessant, hij kon nu veel meer zien.
Het lijkt mij ook niet goed voor het lichaam van je kind al het klem ligt in de bak en over opstakels moet rijden.
 
Hoi Maria

Volgens mij is dat juist de bedoeling van zo'n ombouwwagen. Dat de kleine al vroeg in de buggy kan. Die buggy is erg stevig en doordat die op het onderstel van de wandelwagen zit,heeft het goede vering.
Mijn dochter ging ook rond die tijd over in de buggy.

Groetjes Ria
 
Mijn kindje lag met ruim 2 maand al in de buggy, die is vrij plat. Hij paste nl ook niet meer in de reiswieg (erg smal..) dus ik zou denken dat jouw zoontje best in de buggy kan...
 
Mijn dochter is 3 mnd en past ook bijna niet meer in de wandelwagen en wij hebben nu dus ook maar de wagen omgebouwd en idd een mummy slaapzak erin werkt perfect!!!
Gewoon doen!

Groetjes Kim
 
Ik met 3,5 mnd al. Ook omdat het zo krap werd in de bak. Ik heb met een handdoek de zitting een beetje opgevuld en ook de zijkanten, om een beetje steun te hebben. Ze zeggen dat het niet goed is en dat je beter de maxi cosi dan op het onderstel kan zetten, maar dat heb ik ook niet gedaan. Wel zoveel mogelijk plat mogelijk maken zou ik zeggen. Mijn dochtertje is nu 6 mnd en wil niet meer plat. Ze heft de hele tijd haar hoofde op. Dus ik zet 'm wel hoger, tenzij ze slaapt.

Veel succes met het opbouwen.
 
Terug
Bovenaan