Vanaf hoeveel week zwemmen

<p>Vanaf welke leeftijd zwemmen. </p><p>Mijn dochtertje is nu 7 week en heeft eerste prikjes gehad. </p><p>Bij mijn zoon ben ik rond de 9/10 week voor het eerst gaan zwemmen. Ze gaven toen aan dat wanneer ze de eerste prikjes hadden gehad het mocht. En mocht toen ook even proberende eerste keer was voor hem toen gratis. Maar goed dat verschilt per zwembad natuurlijk en wie er zit. </p><p>Ben benieuwd of het inmiddels veranderd is. </p><p>Mijn zoon van 6 heeft zijn a en b en we willen graag een keer met zijn 4en naar een subtropisch zwembad. </p><p> </p>

Hoi Cloewja,
ik ben begonnen met babyzwemmen met onze zoon vanaf een week of 10 volgens mij. In ieder geval voordat hij 3 maand was. Eerst inderdaad een proefles gedaan en dat ging goed. Inmiddels zwemmen we nu al bijna 6 maand en hij vind het geweldig. Wat ze bij ons ook doen is de baby 1x per les even onder water. In het begin even eng, maar je hebt je kindje gewoon vast. Hij vind het helemaal niet eng om even onder water te zijn. Vind het ook belangrijk dat hij weet dat het water niet eng is.
veel plezier!

Het mag inderdaad vanaf de eerste prikjes alleen om dan als ze zo jong is al naar een zwembad te gaan is misschien nog wat vroeg.

De leeftijd van 7 weken gaan ze max een halfuurtje in het water (wat goed verwarmd is).
Omdat dit zoveel inspanning geeft zijn ze daarna helemaal uitgeteld en slapen ze zo wat de rest van de dag.
Tenzij dit natuurlijk ook de bedoeling is dat ze zo kort in het water gaat en daarna kan slapen :)

Cb zei tegen ons na de eerste prikjes. 
Met babyzwemmen mogen ze hier ook met 8 weken al beginnen. 
Wij hebben met 8 weken voor het eerst gezwommen en hij vondt het heerlijk! Na een kleine 30 min zijn we eruit gegaan. Al had hij er nog geen genoeg van en ook niet koud. Zolang je een goed verwarmd badje zoekt moet het volgens mij prima kunnen zolang je kindje het ook leuk vindt. 

Onze kraamhulp adviseerde pas bij 3 maand te starten met baby zwemmen  vanwege de oortjes en kans op oorontsteking. Maar geloof dat dat wel mee valt ?

Terug
Bovenaan