Vanaf waneer kinderwagen

Vanaf wanneer mag een baby im de kinderwagen in plaats de reiswieg? En waarom niet eerder. Mijn kleintje is nu 14 weken maar past bijna niet meer in de reiswieg?

Wow, dan heb je een kleine reiswieg of een mega kind! Mijn dochter was met 3 maanden al 67 cm maar paste toen echt nog wel in de reiswieg. Ze kunnen er langer in dan je denkt hoor. Vind 3 maanden nog veel te jong voor het zitje. Ze kunnen dan nog lang niet zitten, niet goed voor het ruggetje ed

Niet altijd alle zitjes kunnen in ligstand. Dat is wel een groot verschil. Dan nog zou ik het zelf met 3 maanden nog niet doen. Ook al zit een zitje in de ligstand, deze heeft naar mijn idee wel altijd een 'zit' vorm dus ligt de baby niet geheel plat. Voor langere stukken lijkt me dat niet ok. Maargoed, dat is mijn mening

Ligt er wel aan welke wagen je hebt ja. Wij hebben de Joolz, mijn dochters waren allebei erg groot (bij geboorte 4370 en 3990 gram) en pastten toch prima tot 6 maanden in de reiswieg. Ik vond de reiswieg heel fijn met slaapjes, maar na 6 maanden merkte ik dat ze echt graag rechtop wilden zitten en werd het dus hoog tijd om 'm om te bouwen.

Met 3 maanden zou ik het echt nog niet doen, ook al kan ie plat... want ze zitten dan toch in die 'zit' vorm en das niet zo goed. Je kleintje slaapt nu waarschijnlijk nog veel in de wagen, dus plat liggen is gewoon het beste! Met 4.5 maand zou ik het wel aandurven!

Ik zou zelf zo lang mogelijk in de reiswieg laten. Weet niet welke kinderwagen u heeft en hoe groot uw kindje is? Wij hebben de maxi cosi ons meisje is 4 maand ong 64 cm en past nog prima in de reiswieg.

Ik zou nu ook nog niet ombouwen. Ons kindje was bij de geboorte al 4755 gram en 57 cm maar met 6 maanden pas omgebouwd. Ook al kan hij wel plat, de rugleuning is zeg maar niet vlak dus daar mogen ze dan niet zolang in liggen.

Terug
Bovenaan