Vanaf wanneer alleen ochtend en avond fles?

Hoi hoi!

Wanneer kregen jullie kinderen alleen in de ochtend en avond een fles? Mijn zoontje is nu 9mnd en krijgt er ook nog 1 om 13u van 180. Maar vanaf wanneer bouwden jullie die af?

Thanks!

Mijn jongste zoontje is bijna 10 maanden en hij laat nu sinds een paar dagen zijn flessen grotendeels staan. Wij hebben dus besloten om hem nu geen middagfles meer te geven. Hij drinkt goed water uit een 360 graden beker en eet ook goed. We hebben dus het idee dat hij het nu wel kan op 2 flessen. 
Volgens mij hebben we bij mijn oudste ook rond de 10 maanden de middagfles eraf gehaald.

11 maanden. Toen dronk ze die in de middag en avond heel slecht omdat ze voldoende at. Wij zijn wel een andere tijd dan gebruikelijk gaan doen. Ochtendfles direct bij wakker worden 180ml, maar de tweede fles 150 ml in de loop van de middag bij haar tussendoortje. Zelfs alleen na het avondeten ging het niet goed, ze zat gewoon vol genoeg.

Bij ons zijn de flessen er gewoon in gebleven in de dagstructuur voor de peuter. Ontbijt met fles melk erbij, lunch met melk erbij en daarna slapen, en savonds boekje lezen voor slapengaan met een fles melk. Geen poedermelk meer hoor trouwens. Warme melk vindt ze gewoon lekker als rustmomentje.

Hier met 11 maanden pas. Toen heb ik de middagfles rond lunch aangeboden en dan gewone melk aangeboden.
Ochtendfles is er nog maar dan gewone melk inmiddels en in een 360 graden beker.

Inmiddels 14mnd en de avond fles is nog opvolgmelk en echt uit een fles omdat hij (en wij) simpel gewoon geniet van dat momentje!

Terug
Bovenaan