Vanaf wanneer baby overdag in bed slapen

Kan iemand mij vertellen vanaf wanneer je een baby in zijn eigen bedje 'moet' laten slapen overdag? Mijn 6 weken oude baby slaapt nu alleen nog maar bij mij in de draagzak of op schoot... Ik ben benieuwd vanaf wanneer jullie proberen om hem overdag in bed te laten slapen? En hoe vaak per dag, na iedere voeding?

Hier ging het pas vrij laat goed, maar ik had dan ook een huilbaby met KMA. Ik ben nu zwanger van de tweede en als alles goed gaat wil ik vanaf een week of 8 (afhankelijk van de baby uiteraard, misschien iets eerder, misschien later) 1 slaapje per dag in bed aan te bieden. In ieder geval op de dagen dat mijn andere dochter op de opvang is. 
Vaak gaat een ochtendslaapje het best, maar kijk even welk slaapje bij jullie nu goed gaat. Dan kan je die eens in bed proberen. Ik zou dan wel bij jou in slaap laten vallen en overleggen na minuut of 20 als de baby in diepe slaap is. Mocht de baby dan wakker worden na 1 slaapcyclus zou ik in bed proberen te troosten (max 5 a 10 min) en anders bij jou verder laten slapen :) 

Heb je het al geprobeerd? Ik zou zeggen als het lukt, vooral doen. Geeft je zoveel vrijheid. 
Kan per moment van de dag verschillen hoe makkelijk het gaat. Die van mij pakte het eerste dutje het best. 
Belangrijk is het zelf in laten slapen. Als je baby dat leert voorkom je later veel problemen. (Maar als dat nog niet lukt, probeer het dan gewoon over een paar weken opnieuw. De boel niet forceren.)

Mijn tweede kindje is nu 3 weken, de oudste net 2 jaar. Zodra de oudste naar bed gaat voor zn middagdut gaat de newborn ook zn eigen bedje in. Hij kijkt wat rond en valt in slaap. Ligt overigens s nachts ook op zn eigen kamertje. Ik kan heel slecht tegen de geluiden en na 2 weken co-sleep hebben we m toch op zijn eigen kamer gelegd. Bij de eerste ook na 2 weken. Vroeg, maar anders niet te doen voor mij. 
Doe inderdaad wat goed voelt, zodra jij en kindje eraan toe lijken te zijn. 

Hier na 2 dagen al in eigen bedje. Op zolder bij ons was van de zomer echt te warm. Overdag wisselde het of ik hem op zijn bedje legde of in de woonkamer maar was ook vanwege de temperatuur. Sinds week of 6 ligt hij eigenlijk altijd op bed. Heel soms bij darmkrampjes ofzo slaapt hij nog wat op de arm. 

Gewoon uitproberen zou ik zeggen. Onze dochter sliep tot 14 weken overdag alleen in de draagzak. In haar eigen bedje ging echt niet, s nachts wel. Ik bleef het proberen, maar steeds drama. Na 14 weken viel ze ineens zelf in slaap tijdens het spelen en vanaf toen lukte al haar slaapjes in haar eigen bedje met zelf inslapen. Zo van de een op de andere dag. En ik maakte de kamer wel donker. 
Nu een zoon van 3 maanden en slaapt vanaf het begin alle slaapjes in zijn eigen bedje (behalve als we niet thuis zijn, dan in de draagzak). Zelf inslapen lukt hem nog niet, dus we leggen hem slapend weg. En ik maak de kamer idd donker. Daar zijn de meningen over verdeeld, maar in een lichte kamer slaapt hij gewoon niet. Hij heeft een goed dag nacht ritme vanaf het begin, dus bij ons werkt dit zo. 

Ik doe overdag de gordijnen dicht maar dan is het niet super donker maar meer schemerig. Snachts gaat het rolluik hier dicht

Terug
Bovenaan