vanaf wanneer beginnen?

hee dames even een vraag caithlyn zegt sinds een week telkens poepe maar dan zit het al in dr luier maar vind het al heel knap dat ze dat meld haha maar kan je der nu al proberen zindelijk te maken?en zoja hoe???

liefs

Hoi Patricia,

goed hoor dat ze al aangeeft dat ze gepoept heeft.
Wanneer je kunt beginnen met zindelijk maken, ligt denk ik heel erg aan je kind. Tijn heeft sinds eind juni geen luier meer aan, maar poepte tot vorige week nog wel in zijn luier, nu sinds een week gaat het helemaal goed. Hij wordt eind september 3 overigens. Ik vind dat, zeker voor een jongetje, nog vrij vlot.
Ik heb vanaf dat hij bijna 2 was een potje op de badkamer gehad. In het begin ging hij er op zitten, maar dat was meer voor de gezelligheid hahaha.
In december kwamen de eerste plasjes, al heel snel heel bewust. Daarna kwam de slop erin, hij werd ziek etc en het was opeens niet meer zo interessant.
Ik denk dat je het spelenderwijs moet brengen en haar zeker niet moet pushen, het komt vanzelf wanneer ze er zelf klaar voor is!

Groetjes Danielle

heej patricia,

kan je haar neit spelerendewijs op het potje zetten iedere dag op een vast tijdstip?
Bijvoorbeeld na het avondeten of middageten?
(Het eten zorgt er namlijk voor dat ze aandrang krijgen)
als ze door hebben dat ze kunnen poepen op het potje en je steeds een vast tijdstip heb, hebben ze het zo door!
Daniel hier knijt nog lekker in zn luier, haha, en geeft er echt niet om als er wat in zn luier zit.

succes ermee, maar volgens mij moet het wel lukken, ik zelf was ook 2 toen ik helemaal zindelijk was overdag, volgens mijn moeder dan.

groetjes marina

Mijn oudste plaste toen ze 14 maanden was voor het eerst op het potje en gaf toen ook al aan dat ze moest poepen of gepoept had. Maar ze was pas zindelijk toen ze 2 jaar en 9 maanden was (nog keurig hoor). Tot die tijd had ze zo nu en dan interesse, maar echt iedere keer op het potje, dat lukte niet. En dan zwakte de interesse weer af.
Met Renske ga ik pas beginnen als ze 2 jaar is. Dan ga ik beginnen met haar regelmatig op het potje te zetten. Dus als ze uit bed komt, naar bed gaat met het middagslaapje, als ze uit bed komt, voor ze naar bed gaat.
En dan groot feest als het lukt. Een sticker plakken en klappen.
Lukt het dan nog niet dan een paar maanden later weer proberen. Het kost in het begin heel veel tijd. Maar het is wel fijn als ze zindelijk zijn hoor. Al zijn ze dan wel echt groot. (Oudste is bijna 4 en ik heb er een beetje moeite mee, zo groot al, basisschool enzo)

Hoi Patricia, heel toevallig viel het ons sinds deze week op dat als ik Lenthe onder de douche zet ze eerst wijdbeens gaat plassen, heel fijn over haar badspeelgoed heen...
Denk dat ik ons potje weet tevoorschijn haal en dat dan onder de douche zet, kijken wat er gebeurt.En langzaamaan dan 't potje naast de douchecel plaatsen.
Kortom, ik zou het heel voorzichtig aanbieden, kijken hoe ze reageert.Maar onthoud wel dat het lang gaat duren he, dus veel geduld vereist ha ha!!Mijn meiden waren uiteindelijk allemaal rond 2,5 jaar zindelijk.Succes!
Gr.Roos.

hoi hoi,

sorry hoor, ik reageer alleen even op het verhaal van Roos: Lenthe die over haar badspeeltjes heenplast!'
hihihihihi....
Gelukkig gaan ze daarna meteen in bad, zijn ze weer schoon.
gekke kinderen hebben we toch.

Liefs Monica

Terug
Bovenaan