Vanaf wanneer de trappelzak? En wie van de dames bakeren in en waarom?

A

Anoniem

Guest
Nou de vraag zegt het al!

Vanaf wanneer gebruiken jullie de trappelzak en waarom, voor de warmte of om de uiteinde onder het matras te doen zodat ze niet boven de dekens gaan?

en de andere vraag spreekt voor zich!

Liefs Cora en Lynn

Hallo,
Ik baker ons zoontje, nu bijna 6 wekn oud, al in vanaf net na de geboorte.
De redenen zijn ten eerste omdat we erg blij waren met het inbakeren bij onze oudste.
Die was erg onrustig en sliep heel slecht. In het begin vonden we het zielig om hem in te bakeren. Maar na een week of 8 toch begonnen, en achteraf hadden we het veel eerder moeten doen!! In combi met regelmaat hadden we na drie dagen een compleet ander kindje, rustiger, meer uitgeslapen, tevreden na een fles.

Ik heb er veel over gelezen, en uiteindelijk vind ik nu dat het bijna zielig is om het niet te doen. De begrenzing die ze zo gewend zijn in de baarmoeder is wat je nabootst door in te bakeren. Het warme geborgen gevoel maakt dat ze er heerlijk door slapen. De bewegingen, waar ze zelf nog helemaal geen controle over hebben, worden zo afgeremd, waardoor ze heel ontspannen kunnen inslapen. Ons mannetje is erg rustig van karakter, en zou het denk ik niet per se nodig hebben. Maar de eerste drie maanden slaapt hij lekker in de doeken!
Groetjes Soela

Ik heb hele goede ervaringen met inbakeren. Mijn zoontje  hield zichzelf uit zijn slaap door maaiende armen. De kraamhulp stelde inbakeren voor en hij vond het geweldig. Hij sliep als een roosje en werd een heel tevreden mannetje. Ik heb het uiteindelijk gedaan totdat hij dik 6 maanden was. Hij rolde zich nog niet om op zijn buikje, anders moet je eerder stoppen.

Toen ben ik overgegaan op een slaapzak en een dekentje. Een slaapzak omdat hij het anders koud krijgt als hij boven de dekentjes komt en het dekentje omdat het toch nog wat begrenzing aangeeft naar aanleiding van het inbakeren. Hij is nu 7,5 maand en het gaat prima zo.

Mijn dochter van 21 maanden is met 2 maanden de slaapzak ingegaan omdat zij boven haar dekentjes uitkwam en dan "koud" lag. Nu slaapt ze er nog in, geen dekens erbij voor haar, ze rolt en draait haar hele bed door en dat vind ik dan eng.

Beiden zijn tevreden slapers!

Ingeborg

Ik heel simpel en goedkoop. Toen mijn zoontje nog klein was een wieglakentje, op eenderde dubbelgevouwen (over de lange kant)  zodat je tweederde om zijn lichaam kunt vouwen. Hij lag dus op de flappen van het lakentje zodat hij er net uitkon. Later gebruikte ik een ledikantlakentje eerst over de korte kant dubbel gevouwen daarna over de lange kant. Werkt perfect, je hebt geen dure bakerzakken nodig waar ze zo zijn uitgegroeid. Heerlijk ouderwers maar heel doeltreffend!

Tips en adviezen voor inbakeren vind je op www.inbakeren.nl!

Hoi,
Mijn tweede dochter begon met 6 weken steeds meer te huilen en minder te slapen. Op advies van een vriendin ben ik toen gaan inbakeren. Mijn vriendin deed het voor op het moment dat ik bij haar op een verjaardag was... Druk druk druk, maar mijn kleine meisje sliep, sliep, sliep! (wat een verademing!!!)
Mijn moeder heeft toen flanellen lappen voor mij gemaakt.
Ik heb veel gehad aan het boek "Regelmaat en inbakeren" van Ria Blom. Zijn heeft ook  een website www.debakermat.nl

groetjes, J

Hallo,
Mijn zoon heeft ingebakerd gelegen tot hij drie maanden was. We begonnen ermee omdat hij zichzelf wakker hield met zijn wilde armpjes. We rolden hem in de Swaddle Me (inbakerzakje uit de VS). Na drie maanden kon hij zich losworstelen en ontdekten we dat hij graag kroelde met een knuffeltje in bed. Toen hebben we een trappelzakje gekocht en stopten we hem (als het niet te warm was) strak in onder zijn laken en/of deken. Ging prima. Alleen onder een deken woelt hij zich in no time los en met de trappelzak niet en blijft hij ook warmer. Inmiddels is hij 9 maanden en kan hij gaan liggen hoe hij wil, lekker op zijn buikje bijvoorbeeld. Wel nog steeds in de trappelzak.
Groet,
Jolien

Terug
Bovenaan